VOLTA PER LA VALL DE CABANES

January 23, 2016
January 2016

near Sorpe, Catalunya (España)

Agradable volta amb raquetes pel Bosc del Gerdar, seguint el curs del riu Cabanes fins els Plans de Breviari i tornem per l’altre costat
Aparquem davant del refugi del Gerdar, situat al mig de l’avetosa més gran i més ben conservada de Catalunya, La Mata de València d'Àneu. Iniciem l’ascens per la costa solana, seguint el curs del riu de cabanes. Veiem les imponents pales del Pui i arribem al forat de Cabanes, on decidim retornar per l’altre costat del riu, que creuem el riu per un pont de troncs cap als plans de Breviari, uns prats situats als peus del pic de lo Tésol, envoltats d’avets i pins, un bon lloc per aturar-nos a fer uns ganyips.
Retornem per l’altre marge del riu, arribem a un encreuament amb pal indicatiu cap a la
dreta va al Coll del Pas del Coro, nosaltres seguim a l’esquerra. En forta baixada pel mig de l’espectacular bosc d’avets arribem al pont de fusta que creua el riu i fins al refugi.

Aquesta informació i valoració de la dificultat és personal, no és una guia exacta a seguir. Sols fer-la servir per inspiració, sempre a de prevaldre el sentit comú i la responsabilitat, que cadascú sigui conscients de la seva capacitat, prepari bé la ruta i actuï sota el seu criteri.