VOLTA PER COMA ORIOLA (MASELLA)

January 20, 2022
January 2022

near Masella, Catalunya (España)

VOLTA PER COMA ORIOLA (MASELLA)
Recorregut fet amb massa poca neu, la neu em guiava, només podia anar per on n'hi havia, és a dir les pistes. Per sort Vaig trobar una pista que estava tancada però tant bon punt vaig arribar a la zona esquiable no vaig poder seguir gaire més i vaig acabar abortant la missió, molta gent, massa gent i massa poc marge per a aprofitar la neu artificial de les pistes amb tranquilitat... Vaig baixant tranquil·lament, fent fotos i contemplant el paisatge sense gaire cosa més a fer.

NO RECOMANO FER LA RUTA

SORTIDA I ARRIBADA:
S'hi pot accedir tant des de Das com des d'Alp, agafant la carretera direcció la Masella i un cop al poble agafar la carretera de la dreta que puja a Coma Oriola.

DISTÀNCIA DEL RECORREGUT:
3 km

DESNIVELL ACUMULAT:
231 m

Sortida de Coma Oriola 0:00 h
Sortint de l'aparcament agafem un camí que baixa per l'esquerra. El seguim uns 200 m, després de passar una gran roca que és un sector d'escalada començem a pujar fins a trobar amb una tanca que ens barra el pas, queda oberta si la seguim cap a l'esquerra. Apareixem a una pista d'esquí que està tancada, si no ho està ni ho intenteu, hi haurà massa gent com per seguir.

Pista d'esquí tancada 0:20 h
Seguim pujant recte cap amunt i farem una s per una pista per a acabar a una pista que va cap a la dreta amb poc pendent. Després de 200 m per aquesta pista sortim a la zona esquiable, intentem anar per dins del bosc o al m'axim al marge possible pujant per sota el telecadira fins al coll.

Coll del pic del Cap del Bosc 1:00 h
Al arribar al Coll hi ha un bar, si l'anem a buscar i seguim trobarem un telecadira en desús i un petit turonet des d'on podrem veure la cova de l'Ós. Per a tornar farem el mateix camí per on hem vingut però al arribar a la pista de baix de tot la segirem cap a Coma Oriola.

Coma Oriola 1:30 h
Final del recorregut.

Canvi d'itinerari per falta de neu

A partir d'aquest punt hem hagut de canviar l'itinarari per falta de neu

Enllaç amb pista d'esquí tancada

Aquí enllaçem amb una pista d'esquí, que per sort està tancada

Entrada a la zona esquiable

Compte aquí que entrem a la zona dominada pels esquiadors, anem per les vores i sense invair les pistes

PictographFauna Altitude 6,709 ft

Petjades de Cabirol

Petjades de cabirol on es veu perfectament els salts que ha fet

Vistes

Bon lloc per seure i contemplar el paisatge

PictographProvisioning Altitude 6,955 ft

Telecadira abandonat

Telecadira en desús, una mica abans hii ha el bar. Des del turonet del telecadira es pot veure la cova de l'Ós, està a la dreta de la pista que baixa.