Vallter 2000 - Portella de Mentet - Camp Magre - Roques Blanques - Coma Ermada

Photo ofVallter 2000 - Portella de Mentet - Camp Magre - Roques Blanques - Coma Ermada Photo ofVallter 2000 - Portella de Mentet - Camp Magre - Roques Blanques - Coma Ermada Photo ofVallter 2000 - Portella de Mentet - Camp Magre - Roques Blanques - Coma Ermada

February 20, 2014
February 2014

near Setcases, Catalunya (España)

Caminada amb raquetes de neu per sobre de l’estació d’esquí de Vallter 2000 a Setcases, des d’on hem sortit per anar pujant per la torrentera, enlloc de fer-ho pel GR, ja que així no ens havíem de preocupar pel pas per sota els arbres. Aquesta torrentera està amb uns grans gruixos de neu, ja que el vent que va fer dies enrere, l’ha anada acumulant als baixants, torrents i obagues.
Arribats a la portella de Mentet, hem observat que als cims de les muntanyes, hi queda poca neu per l’acció comentada del vent, mentre que als plans i raconades els gruixos són considerables, motiu pel qual, en lloc d’anar carenant, prenem la direcció dels plans del camp Magre, a on anem desprès de passar per sobre la portella de Morens, tot seguint el traçat del TRF francès.
En arribar sota el turó de les pedres Blanques, decidim pujar a aquest pic, passant sempre per les congestes de neu i així, no malmetre les raquetes, passant per les zones on hi queda poca neu. Esmorzem dalt del cim i en lloc de continuar cap a Roca Colom, com era la nostre intenció, decidim tornar enrere ja que s’acosten un núvols que amenacen tempesta per la zona del Canigó.
S’ha de comentar que durant tot el recorregut, les vistes de les muntanyes de la vall del Ter i del massís del Canigó, ben cobertes de neu són esplèndides, mentre que al sud, veiem fins a Montserrat i el Montseny, entre els molts cim que es poder divisar.
Retornem doncs, i ho fem seguint altre cop el TFR, però en arribar a sota el cim del Coma Ermada decidim pujar a dalt, aprofitant els trams amb un bon gruix de neu, per desprès d’aquest cim, davallar a la portella de Morens, des d’on hem anat al camp Magre petit, on hi havia uns bons gruixos de neu.
Desprès d’aquest pla, girem i encarem ja l’anada cap a la portella de Mentet per davallar per la torrentera, per on hem pujat i així, baixar ràpidament cap a l’estació d’esquí de Vallter 2000, on hem acabat aquest recorregut.