Vall Incles + refugi Cabana Sorda (Andorra)

Photo ofVall Incles + refugi Cabana Sorda  (Andorra) Photo ofVall Incles + refugi Cabana Sorda  (Andorra) Photo ofVall Incles + refugi Cabana Sorda  (Andorra)

January 2, 2013
December 2012

•   4.7 1 review

near Incles, Parròquia de Canillo (Andorra)

Aparquem a les primeres cases de la vall d’Incles. La pista que mena al fons de la vall te trossos glaçats i es poc apta per vehicles sense experiència en gel com els nostres. Volem pujar al refugi Cabana Sorda seguint el GR , doncs ens pensem que serà més fàcil que pujar al dret pel camí habitual (el farem de baixada)

Fem els 3 Km planers de pista asfaltada fins arribar quasi al pont de la Baladrosa. Ja ens fiquem les raquetes i hem d’anar cap a l’esquerra per seguir el riu de Manegor. Com que no veiem traça ens desviem una mica cap a la dreta, per la vall del Siscaró i hem de recular fins retrobar el GR vora una bonica cascada on seguim amunt pujant fort. Aviat trobem un pla, cruïlla de camins, primer cap al NE es pot pujar al port d’Incles, tot seguit cap el NW podríem anar cap al pic Anrodat.
Nosaltres sembla que reculem direcció SW, pujant per l’altra banda de la petita vall. No hi ha traça i anem seguint les marques del GR; aviat el tema es complica doncs anem flanquejant, sempre clavant les raquetes de costat, la pendent de neu es molt a prop del precipici. Anem girant direcció Nord , encara amb fortes pendents fins que trobem una petita plana vora el riu Cabana Sorda.
Ja queda poc fins el refugi, molt “coquetó” a l’entrada d’un petit circ. Al darrera l’estany de la Cabana Sorda, avui cobert de neu.

La baixada la fem direcció Sud, per la banda dreta del riu. També cal flanquejar una mica, però amb menys perill. Es baixa quasi al dret pel bosc, molt bonic i sense dificultats. Anirem a sortir al mig de la Vall. L’últim tros, ja a prop de la pista asfaltada, el fem sense raquetes, doncs ja no hi ha neu.
Fotos Ana i Jordi C.
NOTA. Crec que es un camí difícil de la manera que l'hem fet, flanquejant amb raquetes. Segurament amb grampons es pot calificar de dificultat mitjana.

• Photo of PIPOLINDOBCN
    PIPOLINDOBCN Jan 5, 2013

Es un cami molt bonic per fer-lo amb raquetes. Unes vistes fantástiques i combines els espais oberts amb els boscos, tot gaudint del só de l'aigua dels rius.
    sortida fantástica i ben organitzada.

• Photo of salva007
    salva007 Nov 7, 2018

És una passada de ruta amb un entorn i uns paisatges fantàstics. La vam fer el passat 3 de novembre amb una quantitat de neu impressionant, i la vam fer a la inversa per fer la pujada forta d'inici, va ser un encert, ja que des del refugi estava tota la neu verge i var ser més "faci'l" junt amb el bon track, anant trobant unes marques grogues i vermelles que van ajudar molt. Cal dir que la vam fer quasi tota amb grampons.