Vall d'Incles. Camí de l'Obac d'Incles. Canillo. Andorra.

Photo ofVall d'Incles. Camí de l'Obac d'Incles. Canillo. Andorra. Photo ofVall d'Incles. Camí de l'Obac d'Incles. Canillo. Andorra. Photo ofVall d'Incles. Camí de l'Obac d'Incles. Canillo. Andorra.

January 16, 2018
January 2018

•   4.3 2 Reviews

near Incles, Canillo (Andorra)

DIFICULTAT: Ruta fàcil, ideal iniciació a les raquetes. Apta per tothom. poc desnivell i camí molt marcat i amb la neu trepitjada, que facilita encara més el caminar amb raquetes.
------
APROXIMACIÓ: A la carretera CG - 2 d'Andorra la Vella a França,
passem Canillo i poc després del Tarter trobem un cruïlla a ma esquerra que porta a la Vall d'Incles.
Hi ha un petit aparcament al cap de pocs metres on deixem el cotxe, doncs a l'hivern la carretera esta tallada després de les cases.
--- ---
RUTA: Ruta clàssica per fer amb raquetes a Andorra. Molt fàcil i en un entorn fantàstic com es la Vall d'Incles, una de les valls mes maques d'Andorra.
---
Comencem la ruta caminant per la carretera que a l'estiu porta a la Baladosa, i que a l'hivern està tancada al transit i completament coberta de neu, cosa que fa fa que si no hi saps no sembla ni que hi hagi carretera.
Anem pujant passant pels prats de pastura ben coberts de neu, i les típiques bordes d'alta muntanya Andorranes.
Arribem al pont de la Baladosa i la zona d'aparcament quan no hi ha neu, passem un primer cartell del camí de l'Obac que no agafem i una mica més amunt trobem un altre que seguirem a ma dreta per baixar pel Camí de l'Obac.
Anem baixant per un camí molt agradable entre mig dels pins i vora al riu fins a arribar al punt de sortida.
----
Ruta familiar per conèixer la Vall d'Incles, la vall d'Andorra on es conserven mes bé les típiques Bordes Andorranes, amb els prats de pastura pel bestiar, i conèixer la forma de vida tradicional dels ramaders d'alta muntanya.
La borda es un annex ramader de la casa pairal que es troba allunyat dels nuclis principals de població i que permet gestionar de forma òptima els recursos propietat de la casa, evitant els desplaçaments diaris i el transport de l'herba dallada.
----
La Borda era utilitzada per guardar l'herba dels prats de dall i el bestiar durant l'estiu i la tardor i també per poder-hi viure de forma temporal.

---

Riu d'Incles.

PictographMonument Altitude 5,988 ft

Bordes típiques d'alta muntanya d'Andorra.

PictographBridge Altitude 6,046 ft

Mapa Camí de la Vall d'Incles

• Photo of Tot Cerdanya
    Tot Cerdanya Feb 24, 2019

Ruta espectacular que vam seguir la setmana passada, acompanyats d'un temps gairebé primaveral. Val la pena!

• Photo of miquelseu
    miquelseu Feb 25, 2019

Gràcies per la valoració ToutCerdagne.

• Photo of morarchi
    morarchi Feb 10, 2022

Ruta molt maca i fàcil amb poc desnivell, camí molt marcat i amb la neu trepitjada, que vam poder fer amb botes de muntanya. Vam gaudir molt.

• Photo of miquelseu
    miquelseu Feb 10, 2022

Gràcies per la valoració i el comentari morarchi. 😀😀😀 És una ruta molt habitual i fa que la neu estigui trepitjada i sigui més fàcil,