Valcebollère fins a 2300 aproximació Pic Dorria

Photo ofValcebollère fins a 2300 aproximació Pic Dorria Photo ofValcebollère fins a 2300 aproximació Pic Dorria Photo ofValcebollère fins a 2300 aproximació Pic Dorria

2 days 19 hours 18 minutes
January 6, 2014
February 2013

•   2.7 1 review

near Valcebollère, Languedoc-Roussillon (France)

IBP: 109 hkg
Distància total: 12,5 km
Desnivell acumulat: 600 m
Temps emprat en moviment: 4h

Excursió amb raquetes de neu per les muntanyes de Valcebollère de França.
Agafo el cotxe i passat Puigcerdà i BourgMadame giro a mà dreta cap a Osseja, creuant el poble em dirigeixo per la D90 cap a Valcebollère un poble encantador amagat a la Cerdanya des d'on inicio la caminada amb raquetes.

La pujada comença per un camí marcat amb marques grogues als arbres i després deixo el camí per pujar pel dret forapista cosa que augmenta la disficultat de la sortida, també es pot fer per una pista marcada donant més volta.

Més amunt he dibuixat el track ja que no tenia bateria al gps i no m'en vaig adonar fins ja a la baixada.

La pujada és intensa fins a pràcticament els 2350m, una mica menys. Des de dalt es veu en dies clars bona part de la Cerdanya i les muntanyes del davant. La neu fa més encisador el paisatge i el silenci s'apodera del moment. Només s'escolten les pitjades i la respiració.

La baixada es realitza per camí marcat i a trams per la pista que va zigzaguejant per anar perdent alçada fins arribar de nou a la vila de Valcebollère o Valcebollera.

baixada

Baixada per camí i pista per arribar de nou a Valcebollere

Valcebollere

Vila francesa de Valcebollère

Valla

• Photo of Marçal Cot
    Marçal Cot Mar 10, 2019

La ruta son al voltant dels 15km. La pujada, si es amb neu, es fa per sobre un riu de pujada sense cami visible i for ni traces marcades i molt accidentat, fent-se molt lent. Es recomana saber de primera mà l’estat de la neu abans de seguir la ruta. Això si, les vistes des de dalt son espectaculars.