Tuc deth Miei (Beret - Vall D'Aran)

Photo ofTuc deth Miei (Beret - Vall D'Aran) Photo ofTuc deth Miei (Beret - Vall D'Aran) Photo ofTuc deth Miei (Beret - Vall D'Aran)

April 5, 2015
April 2015

near Bagerque, Catalunya (España)

sortida desde el parking de Beret pasant per la Cabana de Gessa fins la Tuc deth Miei. Baixada pel torrent fina un altre cop al parking.
Un dia esplendit. Fa bon temps i un bon sol. La neu una mica dura amb el que inidiem la ruta per la part de la dreta del aparcament. Anem fen una pujada continua i sua travesant varis riarols que estan mig covert per la neu, Anem amb la bota tot aprofitant l'estat del terreny. Al poc tmeps ens trobem la Cabana de Gessa amb la cual aprofitem per descansar una mica i posarnos ja els grampons per iniciar la forta pujada que tenim a la nostre esquerra. Axis deisemt el nostre cami i ens desviem a la esquerra ananat pujant d'una forma no directa sino que inclinada que amb el metres ens portará a donar una volta cap l'esquerra al primer turo que trobem.
Axis prácticament fer un gir de 80 graus i començem a pujar en direccio linea recta. atrravesem un bosquet de pins que fa molt maco el cami.
Ara la pujada es força inclinada i amb gran desnivell. Continuem amb els grampons.
Axis arribarem al turo amb la sorpresa del pla que tenim davant nostre. Quina inmensitat, tot blanc. A pocs metres ja arribem al Tuc de la Miei.
Com que tenim un abona hora ens pensaem que podem fer al gun pic que estan devant nostre però al final i comque es dia de tornada, decidim baixar pel torrent.
Ens psem les raquetes de neu e iniciem la baixada. Devant nostre tenim una vista espectacular. De primer pla el parquink de Beret rodejat dels seu pics. Tot al voltant es blanc e inmens.
Per ací hem 'anar amb cura ja que el Torrent amaga llocs que ens podem enfonsar (de fet a un de nosaltes quasi desapareix en un clot ...
De seguida arribem un altre cop al Parking de Beret entrant per la part direcció Orri.
Una sortida molt maca i espectacular.