100 Cims Tuc de Baciver (2.644) desde el parking deth Orri (Baqueira-Beret)

Photo of100 Cims Tuc de Baciver (2.644) desde el parking deth Orri (Baqueira-Beret) Photo of100 Cims Tuc de Baciver (2.644) desde el parking deth Orri (Baqueira-Beret) Photo of100 Cims Tuc de Baciver (2.644) desde el parking deth Orri (Baqueira-Beret)

April 3, 2015
April 2015

near Vaqueira-Beret, Catalunya (España)

Viewed 2057 times, downloaded 86 times

Sortim del aparcament d'Orri de l'estaciò d'esqui Baqueira -Beret cap el Tuc de Bacivers. Bonica ascenciò constant voltejats amb una gran quantitat de neu.
Ens posem a caminar tot portant a sobre les raquetes de neu i els grampons. De seguida ens posem al canto del riu Malo i anem pujant. trobem una neu força dura que ens permet guanyar temps caminan amb les botes a un ritme mes rapid qu emolt esquiadors que pujen amb els esquis amb pell de foca.
En una estoneta arribem al primer llac, l'Estany Baciver. Despres d'un descans ens enfilem per un flanqueix amb forta inclinaciò i per això decidim posar-nos els grampons.
Pasem per el Clot del Os i ens adonem ja del pic a la nostre esquerra ... el tuc de Bacivers (de forma arrodonida). pasem per el segon llac o estanys de dalt inmens encare que com que esta tot nevat solament es veu una extencio inmensa que ens porta al pensament de un llac o estany.
L'ultim troç es una forta pujada amb desnivell que este que agafar amb tranquilitat i pujant fen esses. Els grampons van de maravella ara !!!
Quina pasada de vistes !!!! sobre tot veim la part de Beret.
La baixada la fem seguin inicialment la mateixa ruta. Ara ja ens posem les raquetes de neu deixant ja els grampons. Continuem baixant tot seguint la traça ampla del Circ de Bacovers que ens portará un altre cop a els estanys de Dalt.
Arribem a la Rescolsa de Baciver però el cami de després esta força malamanet i complicat i retrocedim una mica tot fen una voltat petita cap l'esquerra tornan a trobar el cami nostre. a partir d'aci, anem baixant pel canto de l'esquerra (oest), un apisata molt maca, amb Tubs de baixada d'esqui que de mica en mica ens porta cap l'aparcament final.
Amb tota la gran quantitat de neu que ens hem trobat ha sigut una sortida espectacular encare que una mica llarga però val la pena.