Tossal de la Mina (2.724 m) (Pla de l'Ermita)

Photo ofTossal de la Mina (2.724 m) (Pla de l'Ermita) Photo ofTossal de la Mina (2.724 m) (Pla de l'Ermita) Photo ofTossal de la Mina (2.724 m) (Pla de l'Ermita)

May 4, 2021
May 2021

near Pla de l'Ermita, Catalunya (España)

Les imatges que s'albiren des del cim, són fantàstiques perquè la seva ubicació permet gaudir de les serralades muntanyoses en els seus 360º.

Accés al punt d'inici: Sortida des de Lleida, en direcció a Viella per la N-230, passat Pont de Suert, agafar la L-500, direcció Barruera, passat el Pont de Boi, enllacem amb la carretera L-501, direcció´Taüll-Pla de l'Ermita.

Itinerari:
Sortim de l'aparcament que hi ha al voral de la carretera que mena a l'estació d'esquí Boí-Taüll i que trobareu abans de creuar el pont del Riu Sant Martí. Ens dirigim cap al sender GR. 11-20 que porta al Port de Rus, aquest, discórrer pel Feixant de la Ribera i segueix el curs del Riu de Sant Martí, poc a poc, va pujant cap a les Marrades de les Mosqueroles i la Boiga Sala. A partir d'aquí, continua ascendint cap a la Cabana dels Pastors, el Grauet i la Pleta dels Eugues, la font de Sant Martí i la Font de Rus.
Arribats a la Font de Rus, deixem el GR i prenem direcció a la pala que ens portarà al Tuc de la Mina. L'ascensió se'ns fa molt dificultosa, perquè la gran quantitat de neu que hi ha i la verticalitat de la pala no ens deixa avançar amb comoditat, ans, el contrari. Malgrat la feixuga pujada, arribem a la carena i ens desplacem per ella, fins arribar al cim del Tossal de la Mina (2.724 m), les vistes que albirem són magnifiques . El fred i el vent no ens permet estar-hi molta estona, per això, no fem avituallament, i, ens plantegem anar al Tossal de Moró, però, els núvols negres que cobreixen el cel i l'esforç esmerçat en la pujada, ens fan decidir iniciar la davallada cap el Clot del Miner.
Seguim crestejant fins arribar a una collada per la qual comencem a baixar i ens dirigim cap al Clot del Miner, un, cop hem davallat, fem un mos, admirem l'entorn, i, reprenem la marxa, continuem davallant cap ala Barranc del Port de Rus i les ruïnes d'un tancat miner. Passem aquestes ruïnes mineres i travessem el barranc del Port de Rus, enllacem amb el GR.11-20 que hem fet a la pujada i desfem el camí. A l'arribar a la Cabana dels Pastors, virem cap a l'esquerra, travessem el pont del Barranc del Port de Rus i ens endinsem al Bosc de Moró, aquest sender es força bonic, si voleu, també us podreu endinsar per algun sender que us menarà a alguna de les petites cascades, que hi ha al Riu de Sant Martí. Aquest sender, us portarà a enllaçar amb la pista de la Vall de Sant Martí que discórrer pel marge esquerre del Riu Sant Martí, la qual, trobareu un cop hàgiu travessat el Barranc de Moró.

Les dades tecniques que consten no coincideixen amb les dades recollides en un Garmin, recorregut:13,20 km i desnviell: 1.114 m.