Photo ofTossa del Cap de Siscaró i Pic de la Cabaneta des de la Vall d'Incles (Pirineu andorrà) Photo ofTossa del Cap de Siscaró i Pic de la Cabaneta des de la Vall d'Incles (Pirineu andorrà) Photo ofTossa del Cap de Siscaró i Pic de la Cabaneta des de la Vall d'Incles (Pirineu andorrà)

November 16, 2021
November 2021

near Incles, Canillo (Andorra)

Ruta d’ascensió amb neu a la Tossa del Cap de Siscaró i el Pic de la Cabaneta, situats al nord-est del pirineu andorrà, partint de l’aparcament de la Badalosa, a la Vall d’Incles.

En condicions estivals la ruta no ofereix cap dificultat tècnica. En canvi, en condicions hivernals la ruta és adequada per fer amb raquetes fins a l'estany de les Canals Roges o Siscaró de Dalt. Després, són imprescindibles piolet i grampons des de la cota 2500 fins assolir els 2760 metres pel fort pendent que haurem de superar (atenció al risc d’allaus en aquesta part del recorregut). Tot seguit s’obre una àmplia collada carenera per on podrem progressar més còmodament fins als dos cims i, si es vol, també cap al proper Roc Meler.

L’itinerari comença a l’aparcament del pont de la Baladosa (1820 m) a la vall d’Incles. Remuntant per la pista paral•lela al riu de Juclar deixarem el camí que portàvem en una bifurcació indicada per desviar-nos a la dreta, en sentit sud, i remuntar el barranc del riu Siscaró (en aquest tram haurem d’anar amb compte amb el glaç del camí produït pels torrents laterals).

Superat el barranc inicial del riu Siscaró assolirem l’àmplia coma homònima (2130 m) on tindrem una primera visió de l’extens cordal de muntanyes que la circumda: des del Tossal d’Incles a l’oest fins a la Tossa del Cap de Siscaró cap al nord-est, amb el petit refugi lliure a la nostra esquerra.

Després de travessar l’extensa plana remuntarem cap a l’oest fins a un collet sota el Tossal d’Incles per dirigir-nos a la cubeta del bell estany de Baix del Siscaró (2320 m), encaixonat sota el Pas del Coll de les Vaques i el llarg cordal de cims secundaris que culmina en el Tossal del Cap de Siscaró.

Des de l’estany de Baix haurem de pujar a continuació cap a la cubeta del pintoresc estany de les Canals Roges de Sicaró (o estany de Dalt, 2400 m), passat el qual la nostra progressió es va encaixonant entre la Serra del Mig, a l’esquerra, i el Cordal cap al Tossal del Siscaró a la dreta.

Finalment, la pujada esdevé força costeruda (alerta amb l'estat de la neu!) fins a assolir un extens coll carener (2760 m) des del qual, girant a la nostra esquerra, cap al nord, coronarem el Tossal del Cap de Siscaró (2818 m) amb enormes i espectaculars panoràmiques en totes direccions, des de bona part del Pirineu aranès passant per l’andorrà i el cerdà i destacant especialment les grandioses vistes de l’enclotada vall del Siscar i els cims que l’envolten (Escobes, Rulhe, Alba...). Seguint el relleu suau del límit de la carena assolirem tot seguit el proper Pic de la Cabaneta (2818 m) que ens permetrà ampliar les esplèndides vistes.

Tornant pel camí de pujada completarem finalment els aproximadament 13’5 km i 1000 metres de desnivell positiu d’una esforçada, gratificant i molt recomanable ruta d’alta muntanya.

Aparcament (Pont de la Baladosa)

Bifurcació (dreta)

Cascada

Plafó

Collet

Estany del Siscaró de Baix

Photo ofEstany de les Canals Roges de Siscaró Photo ofEstany de les Canals Roges de Siscaró Photo ofEstany de les Canals Roges de Siscaró