Tossa d'Alp

April 14, 2019
April 2019

•   4.7 1 review

near Bagà, Catalunya (España)

Excursió amb raquetes que segueix, a la pujada, una etapa de la ruta dels cavalls del vent.
Deixem el cotxe a l'aparcament de la ruta del trencapinyes, una mica per sobre del refugi del Rebost. Seguim la pista cap al mirador (paga la pena sortir uns minuts del camí per a gaudir de les vistes) i seguim per la mateixa ruta fins un corriol senyalitzat (cartell) cap al Refugi del Niu de l'Àliga. Entrem en un magnífic bosc seguint els senyals grocs i carabassa, en alguns passos cal fer atenció doncs el sender és estret i aeri.
Seguim amunt fins a la collada de Comafloriu on, prenem la forta pujada cap al cap del Serrat Gran. És una zona irregular amb nombrosos cims secundaris entre els que el camí serpenteja com en una rassa. A continuació cal baixar una cinquantena de metres fins a la collada de Comabella (alerta amb les cingleres a la nostra esquerra i el fort vent que sovint castiga aquesta zona). Superat el coll, dura pujada fins al Puig de Comabella, 150 m per sobre nostre. Un cop assolit el puig ja tenim el cim de la Tossa a tocar, seguim paral·lels a les tanques de seguretat de les pistes de La Molina fins arribar a peus del refugi Niu de l'Àguila tot evitant entrar al domini esquiable. El cim i vèrtex geodèsic el trobarem uns 80 metres enllà de la porta del refugi bo i esquivant les instal·lacions dels remuntadors.
Després de descansar i recarregar forces una estona retornem pel mateix camí fins a la Collada de Comabella. Al llarg del matí el sol ha apretat de valent i la neu comença en alguns punts a transformar-se. Els passos més compromesos del sender de pujada poden ser ara perillosos, optem per girar cap a coll de Pal. El GR que hi mena ja ha quedat enrere de manera que tracem la nostra ruta evitant llocs compromesos i atents a l'estat de la neu. Acabem sortint a la carretera per sota de Coll de Pal, a 3,9 km del nostre cotxe.
Emprenem el retorn per la carretera, un parell de quilòmetres més avall uns excursionistes de Sabadell s'ofereixen amablement a dur-nos. En arribar al Refugi Coll de Pal hi ha la pista cap al mirador dels Orris, la distància d'aquesta variant és la mateixa que per carretera.

PictographCar park Altitude 0 ft

Cim

• LB2011 Dec 15, 2021

Hola Isard.

Gracias por la publicación de la ruta. Hemos disfrutado mucho de esta excursión, porque es muy panorámica, además que tiene tramos bien diferenciados, como bien explicas en la descripción. Por suerte, nosotros pudimos volver sobre nuestros pasos porque las condiciones eran favorables. Es cierto, que en invierno hay que tener muy en cuenta las condiciones de meteo/nieve.

Aunque la ruta está señalizada, tuvimos la suerte de que días antes otros habían realizado el recorrido. Nos fue muy últil, porque era muy fácil seguir el sendero que estaba pisado.

En cualquier caso, si las condiciones son favorables, ruta muy recomendable. Algunos de los excursionistas que nos hemos encontrado comenzaron esta ruta en Coll de Pal.