Sorteny+carena+Roc+Rellotge+Pic+Estanyo

Photo ofSorteny+carena+Roc+Rellotge+Pic+Estanyo Photo ofSorteny+carena+Roc+Rellotge+Pic+Estanyo Photo ofSorteny+carena+Roc+Rellotge+Pic+Estanyo

December 16, 2013
December 2013

near El Serrat, Parròquia d'Ordino (Andorra)

Ascensió hivernal amb raquetes i grampons al Pic de l'Estanyó, dins el parc natural de Sorteny (Andorra). Malgrat que no te una gran dificultat técnica, la califico de difícil per la duresa de la pujada en neu.
Sortim a les 9:20 (una mica tard)de l'aparcament on es troba el punt d'informació del parc.Hi ha un bon tou de neu.Caminem per la pista nevada i aviat agafem la drecera vora el riu, que es molt més bonic. Abans d'arribar al refugi de Sorteny, ens desviem a la dreta per passar el pont. Anem vorejant pel bosc. Quna tenim davant nostre el refugi, el camí comença a pujar fort fent llaçades per dins el bosc. A la pleta de Llomar amb bones vistes del pic Font Blanca i del Tristaina ens posem les raquetes.
Ja tenim damunt nostre, a l'esquerra la serra del Roc del Rellotge d'on baixen llengues de neu. Seguim per la vall del riu Estanyó, avui completament colgat de neu. Decidim pujar a la seva serra del Rellotge una mica més endavant, desviant-nos del camí que porta al llac de l'Estanyo. Es pendent, pero factible amb raquetes.Quan som dalt la carena, pelada pel vent,ens les treiem i anem avançant lentament en molt forta pujada. Esquivem les petites plaques de neu gelada i evitem els pendents de neu grimpant per les roques. Ens posem els grampons per travessar una semi-plana de neu gelada i nomès ens queda pujar el roquissar fins el cim Estanyó (2915 m.)assenyalat amb un pal. Ha valgut la pena. Tenim una vista magnífica de totes les muntanyes d'Andorra.
Fem un mos i baixem un tros per la carena fins que trobem a la nostra esquerre una placa de neu que enfilem avall, per evitar baixar per la cresta. Anem molt be clavant els talons per la neu toba. Som més enrere del llac Estanyó, quan ens enfonsem massa fiquem les raquetes, anem baixant i flanquejant fins trobar la nostra traça.S'ens fa fosc quan arribem al bosc davant el refugi Sorteny i fem la pista fins l'aparcament a la llum de la lluna.

• Photo of PIPOLINDOBCN
    PIPOLINDOBCN Dec 17, 2013

Fantastic Joan !!!! es veu que és dur però les imatges donan una gran satisfacciò !!!! Molt completa, neu i gel però amb bonança climática.