Son (Pallars Sobirà) Mon Natura Son

Photo ofSon (Pallars Sobirà) Mon Natura Son Photo ofSon (Pallars Sobirà) Mon Natura Son Photo ofSon (Pallars Sobirà) Mon Natura Son

December 31, 2020
December 2020

near Son, Catalunya (España)

Passeig sobre la neu per les Planes de Son a finals de desembre de 2020.
Mon Natura Pirineus es un hostal i centre de interpretació de la natura al poble de Son, al final de les Valls d'Aneu. S'hi arriba per un trencall a l'esquerra de la C-29 abans d'encarar la pujada al port de la Bonaigua, venint del sud.
Aparquem tot just entrar a Son i seguim les indicacions cap a Mon Natura. Travessem el poblet i anem per una bona carretera fins el centre de natura. Ahir i aquest mati ha nevat i el paisatge es ben blanc.
Fem una volta per l'exterior del centre, que avui es tancat (any COVID) i donem un tomb pel Prat, hi han diversos reguerols que passem per ponts., tot junts formen la riera del Tinter i el riu de Son més endavant.
Ens posem les raquetes i gaudim del passeig per la neu verge.
La tornada la fem per l'altra banda de la riera, on ens ajuntem amb el camí que baixa del refugi del Pla de la Font ( 2 hores en pujada).
Entrem al poble pel camí de Jou (estreta carretera cap a Espot) vora els antics rentadors.
Una agradable passejada per a tots els públics.

Son. Aparcament

29-DIC-20 12:22:33PM Son es un poblet de uns 25 habitatants que des 1970 forma part del municipi d'Alt Aneu amb València d'Aneu, Isil i Sorpe. Abans es deia Son del Pi. La esglèsia es romànica del segle X-XI i te un petit cementiri anex, just damunt l'aparcament.

PictographMountain hut Altitude 5,015 ft

Mon Natura Pirineus

29-DIC-20 1:10:08PM Abans era propietat de Caixa Catalunya (Obra Social). Ara es de la Fundació La Pedrera. Hostal, ideal per families amb nens. Centre d'interpretació de la Natura i recuparacio de fauna salvatge. Diuen que s'hi menja molt bé.