Serra d’Ensija. Gallina Pelada

February 20, 2014
February 2014

near Saldes, Catalunya (España)

Ascensió al Gallina Pelada amb raquetes (anada per Font Freda, tornada per Llobateres).

Vam sortir del Parc de Palomera amb raquetes posades, ja que hi havia força neu des de l'inici. Després d'1km per una pista forestal s'agafa un trencant a la dreta, per la Font Freda. El camí transcorre per dins el bosc, i pren una pendent considerable mentre ressegueix part del Torrent d’Ensija. Finalment s’arriba al Pla Gran i Clot d’Ensija, una zona força plana i sense vegetació que ens durà fins al Refugi Delgado Úbeda.

Des del refugi vam pujar directament a la cresta, ja que era més còmode que caminar per la pendent amb inclinació lateral de les raquetes. Des de la cresta hi ha vistes espectaculars, i es ressegueix fàcilment fins a fer cim al Cap de Llitzet o Gallina Pelada (2.322m).

De tornada vam menjar alguna cosa al refugi (el “bar” estava obert). La baixada pel Barranc d’Ensija i el Barranc de les Llobateres és molt recomanable. És més llarga, però amb pendent més suau, i transcorre per unes petites valls molt enclotades que les fa especials. Al final es pot gaudir d’una vista espectacular del pedraforca.

Una possible alternativa de tornada és fer la mateixa volta per la carena, passant per la Creu de Ferro i el Serrat Voltor. Com en aquest track , per exemple. Nosaltres ho vam descartar per boira en aquella zona.

PictographCar park Altitude 0 ft

Edificio

• Photo of folletdelbosc
    folletdelbosc Apr 27, 2014

Una ascensió preciosa. Nosaltres vam començar deixant el cotxe directament a la Font Freda. Al principi vam témer de necessitar grampons en la primera pala (jo preguntaria al refugi abans de sortir), i en el barranc de Llobateres (és realment espectacular) també vam haver de baixar zigzaguejant pel bosc ja que vam trobar una paret de pedra que no vam atrevir-nos a baixar amb les raquetes posades. Excepte aquests dos punts, la ruta és brutal.