Serra de Madres: de Odeillo de Réal al Roc de Madres pel refugi Oller

Photo ofSerra de Madres: de Odeillo de Réal al Roc de Madres pel refugi Oller Photo ofSerra de Madres: de Odeillo de Réal al Roc de Madres pel refugi Oller Photo ofSerra de Madres: de Odeillo de Réal al Roc de Madres pel refugi Oller

February 16, 2024
February 2024

near Puyvalador, Occitanie (France)

La Serra de Madres és un massís del Pirineu Oriental a la comarca nord-catalana del Conflent. El Madres o Roc de Madres és el cim més alt de la serra amb 2469 m.

S'hi pot accedir de manera fàcil a l'estiu des del petit poble d'Odeillo de Real, a la dreta de l'embassament de Puigbalador. A l'hivern, amb molt neu, també es pot seguir la mateixa ruta. Malauradament, aquest any ha nevat poc i pràcticament tota la ruta es pot fer sense raquetes ni grampons (encara que aconsellem portar-ne a les zones més dretes per evitar relliscades).
Sortim d'Odeillo en direcció nord per una pista ampla que gira al sud prop del refugi de Bécet. Una mica més endavant prenem un sender a l'esquerra que s'endinsa al bosc, en direcció est. Forma part d'un recorregut del Tour del Capcir i marcar amb pintura vermella i groga.
En poc més d'una hora arribarem al refugi Oller. Davant nostre la imponent silueta del Roc Mary. Agafem un corriol en direcció a llevant fins a trobar una bifurcació. A l'esquerra una variant per pujar a la serra i que farem de baixada. A la dreta una pista que segueix el Tour del Capcir. Més amunt, girem a l'esquerra i, tot seguit, decidim trencar a la dreta, per un corriol poc evident, que s'endinsa en una zona de matolls. Amb neu deu ser fàcil de progressar però per nosaltres ha estat el tros més costós. Sortim dels matolls i pugem a la carena directament girant cap el nord-est. Al cap de munt de la carena només resta seguir cap a llevant fins al cim del Roc de Madres, amb unes magnífiques vistes de tot el Pirineu.
Desfem el camí seguint ara tota la carena cap a ponent i baixant cap el refugi Oller per la variant, força dreta però sense cap dificultat.
Des del refugi només resta seguir les marques del Tour del Capcir fins al poble d'Odeillo.

La ruta no té cap dificultat tècnica i només cal tenir present que cal fer un desnivell considerable.

IBP: 121

Ruta circular des de Odeillo de Réal passant per:
- Cabana Bécet (2.0 km)
- Serrat du Roc Mary (6.5 km)