Sant Bernat-Matagalls-Sant Marçal

February 12, 2018
February 2018

near Montseny, Catalunya (España)

Excursió exigent físicament al fer-la amb neu per sobre dels 1000 m, amb gruixos superiors a 1 metre. Les ressenyes d'aquest circuit (per exemple https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/matagalls-sant-bernat-sant-marcal-matagalls-sant-bernat-4465718) giren en sentit antihorari. Nosaltres, més encara amb neu, preferim fer la pujada dura a l'inici i la baixada més plàcida.
L'ascensió es fa penosa fins al Collell per la quantitat de branques i matolls vençuts per la neu que bloquejaven el pas. Cal atenció per mantenir-se al sender (amb fites de pedra i marques de pintura vermella). Més amunt, ja dins la fageda, el fort pendent i el gruix de neu acumulada reforcen la duresa. Un cop a l'alt (Puig Sacreu), aviat amb el cim a la vista, gaudim per primer cop de la marxa amb raquetes. La baixada a Sant Marçal (GR5-2), per neu molt trepitjada, és ràpida i agradable. El camí entre Sant Marçal i Sant Benet, amb poca neu, ja sense raquetes, és una pista que transita per un preciós bosc de faigs i, més endavant, de castanyers fins que deixem la pista i prenem un camí (marques fúcsia) de molt bon caminar. En una bifurcació senyalitzada optem pel sender que passa per uns castanyers monumentals per a dur-nos de nou a l'alzinar on hi ha Sant Bernat.

PictographCar park Altitude 0 ft

Font de Sant Marçal

Font de sant marçal

PictographMuseum Altitude 3,629 ft

La taula dels tres bisbes

1106 m

Matagalls

Puig Sacreu (1626 m)

Sant Bernat

Turó de la Bandera (1658 m)