Sallente-Pic de l’Espada-Sallente

February 16, 2021
February 2021

near Cabdella, Catalunya (España)

Les panoràmiques que s'albiren des del cim són fantàstiques perquè permeten admirar el contrast de color, entre el blanc de la neu i la grisor de la muntanya i la dels estanys totalment gelats.

Accés al punt d'inici: Sortida des de Lleida, en direcció a Balaguer, travessar Balaguer i seguir per la C-12 en direcció a Tremp/Pobla de Segur, arribats a la Pobla de Segur, agafar la N-260, en direcció Pont de Suert, arribats a Senterada , girem cap a la dreta per continuar per la carretera L-503, fins a Capdella.

Itinerari:
Sortim des de l'embassament de Sallente, agafem la carretera asfaltada en direcció a Cabdella, recorreguts uns quatre-cents metres, ens desviem cap a la dreta. A partir d'aquí, comencem una feixuga pujada per l'Obaga del Baixant i en direcció cap a la Pala de Polvorós i a la carena que li dona nom. En el primer tram de l'obaga, no hi ha neu, ni sender definit i amb força sota bosc i arbust, per tant, ens guiem per intuïció, poc a poc, anem guanyant altura i a mesura que anem pujant, comencem a trobar neu, Malgrat que portem les raquetes, nosaltres ens calcem els grampons, l'ascensió es força exigent, però, com que la neu te la duresa suficient, els grampons van molt bé.

Arribats, a la carena, avancem pe´r ella, en direcció a l'objectiu del dia, Pic de l'Espada, l'ascensió també es feixuga perquè hi ha la mateixa malesa i el sender sense definir. Arribats a les envistes del cim, el gruix de neu augmenta, però, els grampons continuen anant bé. Un cop al cim, fem les fotos i reprenem la marxa en direcció a la collada de Font Sobirana perquè el ven borrufava molt fort.

Un cop hem arribat a la collada i a la pala de Fontsubiranes, ens resguarde´m i fem un mos, un cop recuperades les forces, reprenem la marxa per la pala de Fontsubiranes, la qual, té una magnifica neu per esquiar, la baixada es vertical, però, la bona qualitat de la neu, ens permet fer una baixada molt segura, cosa que fa que tampoc ens posem les raquetes. Poc a poc, davallem la pala i ens anem atansant a la zona de Les Pallers, aquí, la neu que hi ha acumulada té una textura molt endurida e irregular, cosa que fa, el desplaçament sigui pesat i lent.