Ruta Raquetes 6: Port d'Envalira, Pic Maià, Pic Ortafà 'World Summits'

October 23, 2018
October 2018

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Aquesta ruta és ideal per a fer una iniciació en el món de les raquetes de neu, i a la vegada, tenir unes impressionants panoràmiques.

El recorregut comença al port d’Envalira (2412m), que és un dels ports de muntanya més alts del Pirineu per on passa una carretera. Anirem pujant suaument fins al pic del Maià(2615m), tot provant la comoditat de les “alces” de les raquetes que ens ajudaran a superar les pendents més fortes. Una vegada assolit el cim, anirem seguint la molt ampla carena fins al pic d’Ortafà(2614m). Des de la carena, podrem observar un fet singular i únic a Andorra. A la nostra dreta, tenim el vessant nord dels Pirineus; les aigües d’aquest sector són les úniques d'Andorra que recorren aquest vessant dels Pirineus; per contra, a la nostra esquerra, totes les aigües formen part de la conca Mediterrània del vessant sud dels Pirineus.

Aquest fet és el causant del clima d’aquesta zona del Pas de la Casa, molt diferent de la resta del país. Com a exemple, podríem parlar de la boira que hi podem trobar en dies d’anticicló.

La tornada d’aquesta sortida és desfent el mateix camí que hem fet d’anada, tot gaudint d’una agradable experiència en terreny nevat i, poc exigent físicament.

El port d’Envalira és un dels passos naturals més importants d’Andorra d’ocells migratoris, que a la primavera volen cap al nord d’Europa i a la tardor tornen cap a Àfrica.

Més informació

Preu: El preu es per un grup de fins a 4 persones. S'han de sumar 30 euros per cada persona que exedeixi dels 4.

Durada: 4 hores

Distància en kilòmetres: 7 Km

Desnivell: 375 m

Orientació: Nord per aresta

Temps total efectiu (sense parades): 3h

Dificultat: Fàcil.

Observacions: Ruta d'iniciació. Es tracta d'un recorregut senzill i molt paisatgístic. Té molt poc desnivell i és un recorregut curt. Ideal per a persones que s'inicien en el món de la muntanya hivernal i el funcionament de les raquetes.

Lloc i hora de trobada amb el guia: Port d'Envalira 2408m d'altitut, davant de la benzinera.

Curiositats de la ruta

Quan tornem, podrem veure a l’altre costat del port, unes grans antenes que van ser de Ràdio Andorra, una emissora molt important pels refugiats republicans exiliats que enviaven missatges en clau cap a les seves famílies.

Track de la ruta proposada a wikiloc: