Ruta cim del Puigllançada amb Raquetes

Photo ofRuta cim del Puigllançada amb Raquetes Photo ofRuta cim del Puigllançada amb Raquetes Photo ofRuta cim del Puigllançada amb Raquetes

November 27, 2019
November 2019

•   4.7 1 review

near La Molina, Catalunya (España)

Ruta semicircular amb raquetes fins al cim del Puigllançada, de 2408m i tornada al pàrquing dels Alabaus ( La Molina )
La ruta permet gaudir d’un entorn ideal per a la pràctica de raquetes, en un cim del Prepirineu que ens ofereix vistes de tota la Cerdanya i Capcir, així com del Puigmal, el Cadí i el Pedraforca i fins i tot, si el dia ho permet també podem arribar a veure el Montseny, Montserrat o bé el Mar Mediterrani.

Distància; 7.9km
Desnivell; 580m
Temps; 2h 10minuts

Sortim de darrere del Telecadira d’Alabaus per una pista que pren direcció SE amb un pendent molt suau, gairebé pla. La pista va girant en direcció S i després SO per plantar-se davant d’una bauada ( el clot de l’hospital ) , aquesta ja amb més pendent. Ens enfilem cap a la bauada, en direcció SO, sempre per la part dreta ( solana ) ja que és més còmode i ens permet jugar més amb el pendent del terreny.
Ja a la part alta de la bauada, aquesta es bifurca en forma de Y. Nosaltres anirem cap a l’esquerra, mantenint el rumb fins a arribar ara ja a una zona més plana. Des de l’altre part de la bauada serà per on vindrem a la tornada, fent així un itinerari semicircular.

Des d’aquí, anem resseguint la tanca, per la seva part més sud ( fora de les pistes ), mantenint el rumb fins a arribar a dalt de Torrent Negre. Des d’aquí accedim a una zona més plana, ja fora del límit de l’estació d’esquí. Des d’aquesta part ja observem clarament el nostre destí, on hi arribarem després d’un últim pendent mentre anem prenent direcció S.

La tornada la fem pel mateix camí fins al telecadira de torrent negre, baixant per la pista amb el mateix nom. Quan aquesta gira en direcció N, nosaltres seguirem la Genciana ( pista blava ) que ens acosta a la part alta del telecadira d’alabaus, per baixar seguint la pista del Clot de l’Hospital. Des d’aquí desfem el camí de tornada fins al cotxe.

Inici Clot

Iniciem la pujada per la bauada que es veu a la imatge

Prenem el camí que surt de la part de darrere del telecadira d'alabaus

Punt d'inici i fi de la ruta

Sortirem del Clot de l'Hospital seguint el rumb quan aquest es bifurca en forma de Y per arribar a la zona plana que queda més al sud de pistes

Replà

PictographSports facility Altitude 7,417 ft

Cota màxima de l'estació d'esquí de La Molina

Puigllançada

Cim del Puigllançada, 2408m. Avui bones vistes sobre el Cadí i el Pedraforca, la Cerdanya i el Capcir, el Pirineu Oriental així com les muntanyes del Pallars. També veiem Montserrat i el Montseny entre d'altres

De baixada, prenem la pista la Genciana, indicada en el cartell de pistes. Un petit tram molt pla

Desviament Clot

Desviament per tornar al Clot de l'Hospital