Refugi Pleta del Prat - Estany de Mascarida - Estany del Diable

Photo ofRefugi Pleta del Prat - Estany de Mascarida - Estany del Diable Photo ofRefugi Pleta del Prat - Estany de Mascarida - Estany del Diable Photo ofRefugi Pleta del Prat - Estany de Mascarida - Estany del Diable

January 24, 2020
January 2020

near Tabescán, Catalunya (España)

El punt d'inici és el pàrquing del Refugi de Pleta de Prat, on també es troben les pistes d'Esquí de Tavascan. Des d'allà surten les indicacions per arribar a l'estany de Mascarida, per les que estan indicades per pistes d'esquí o per sender marcat a mà dreta de les pistes. En el nostre cas des del Refugi ens van avisar que pel sender estava gelat i no ens el recomanaven a fer ni amb les raquetes ni a peu, així que vam pujar fins al telecadira intermedi i vam iniciar la ruta en aquell punt, ja que per les pistes d'esquí de Tavascan no està permès anar amb raquetes.

Un cop al telecadira intermedi, amb les raquetes posades, tot just pel lateral dret de les pistes pugem fins al Pla de Meli, o ja ens desviem de les pistes i creuem el torrent de la Mascarida per tal d'agafar el sender marcat que puja fins a l'Estany de Mascarida. Seguim el sender (que amb sort si la neu no ha tapat totes les roques, quedarà alguna marca visible de color groc) primer arribem a l'Estany de Mascarida i Estany del Diable. Pel mateix sender seguim ascendint fins a arribar a l'Estany de Mascarida de Dalt. Un cop aquell punt descendim pel mateix camí, i finalment decidim arribar fins a baix pel lateral de les pistes fins al Refugi de la Pleta del Prat.