Photo ofRefugi d'Ulldeter, Coll de la Marrana, Pic de Coma Mitjana, Pic Dalt de Coma Mitjana i Bastiments des de Crta. Walter 2000 Photo ofRefugi d'Ulldeter, Coll de la Marrana, Pic de Coma Mitjana, Pic Dalt de Coma Mitjana i Bastiments des de Crta. Walter 2000 Photo ofRefugi d'Ulldeter, Coll de la Marrana, Pic de Coma Mitjana, Pic Dalt de Coma Mitjana i Bastiments des de Crta. Walter 2000

5 hours one minute
January 27, 2024
January 2024

near Setcases, Catalunya (España)

Ruta al Ripollès/Conflent sortint de la Crta. a Walter 2000 passant per:
- Refugi d'Ulldeter (0.7 km)
- Coll de la Marrana (2.5 km)
- Estany De Coma Mitjana (5.4 km)
- Pic de Coma Mitjana (7.3 km)
- Pic de Dalt de Comamitjana (8.5 km)
- Coll de Freser (10.0 km)
- Bastiments (10.8 km)
- Coll de la Marrana (12.3 km)
- Pont sobre el Ter (14.2 km).

Ruta molt exigent físicament, sobretot pel tram del Coll de Fresser al Pic de Coma Mitjana, ja que la neu tova, amb molta roca i la tartera de blocs han fet que la progressió fos lenta i pesada, utilitzant els crampons en aquest tram i també al Coll de la Marrana.

Surto cap el Refugi d'Ulldeter pel corriol al costat del Riu Ter i seguint cami de Núria a Ulldeter o GR-11 al Coll de la Marrana, aleshores faig un flanqueig pels Emprius al Coll de Freser, aquí devallo tot seguint fites a l'Estany de Coma Mitjana entre la neu i les roques, (abans d'arribar a l'estany hi ha l'opció de pujar per aon vaig baixar i aixins no faríem el tram de la tartera) continuo tot travessant la tartera plena de blocs i neu tot vorejant les pales del Pic de Dalt de Coma Mitjana, aleshores més endavant enfilo per una part més hervada amb neu a un collet i tot seguit a buscar la carena que uneix els Coma Mitjana que segueixo al Pic de Coma Mitjana (💯 cims, 2731 m.), ara retorno per la carena tot resseguint-la al Pic de Dalt de Comamitjana 2747 m, continuo per la carena ja que volia pujar la cresta al Pic de l'Infern, però abans d'arribar al Coll de l'Infern, l'obvio i començo a baixar per una pala hervada amb força pendent i poca neu a un collet, per retrobar fites i tram d'anada per pujar al Coll de Freser, ara m'enfilo al Cim de Bastiments (💯 cims, 2881 m), baixo al Coll de la Marrana i retorno al refugi i punt de sortida de la ruta.