Rasos de Peguera – Cims dels Rasos de Dalt, Rasos de Baix i la Torreta

Photo ofRasos de Peguera – Cims dels Rasos de Dalt, Rasos de Baix i la Torreta Photo ofRasos de Peguera – Cims dels Rasos de Dalt, Rasos de Baix i la Torreta Photo ofRasos de Peguera – Cims dels Rasos de Dalt, Rasos de Baix i la Torreta

2092
February 15, 2018
February 2018

•   4.7 6 Reviews

near Castellar del Riu, Catalunya (España)

Imponent caminada amb raquetes de neu a l’abandonada estació d’esquí dels Rasos de Peguera, en la que ens hem trobat durant tota la ruta, amb uns esplèndids gruixos de neu, que en molts trams superava el metre d’espessor, en un dia ben assolellat i amb molt bona temperatura, que ens ha permès gaudir durant tot el recorregut.

Sortim de l’aparcament de l’estació, on hi ha un Sant Crist, per anar a la plaça dels rasos, on hi ha uns tancats per bestiar, girem a la dreta i comencem a enfilar-nos suaument cap als rasos de dalt, seguint les traces ja marcades i que faciliten el seguiment, arribem al cim dels Rasos de Dalt o Salabardar i baixem pel bosc, cap a les Collades per tot seguit, tornar-nos a enfilar al cim del Rasos de Baix, passant pel Pedró.

Seguim endavant i anem a revoltar, seguint el petit pla, per baixar cap a les Fontetes i continuar cap al pla de l’Orri, des d’on hem pujat fins a la Torreta dels Enginyers, on hem gaudit de bones vistes, per tot seguit, començar la tornada, anant cap al pas de Puigventòs, que deixem a l’esquerra i anem a trobar la pista de la Torreta, que seguim fins arribar al punt de sortida.

Hem de ressaltar, que durant tot el recorregut, hem pogut gaudir en els diferents miradors, d’esplèndides vistes, entre les quals hi ha: la Serra d’Ensija amb la Gallina Pelada, les serres del Cadí i Moixeró, el Port del Comte, Cap del Verd, Tossa d’Alp, Puigllançada, Creueta, Montgrony, Puigmal, Cogulló d'Estela, Roc d'Uró, etc., i ja més llunyanes i sobresortint pel damunt de la boira, Montserrat, Sant Llorenç del Munt i el Montseny, amb el pantà de la Baells i la plana del Berguedà al nostres peus.

Photo ofSortida i arribada - Rasos de Peguera Photo ofSortida i arribada - Rasos de Peguera Photo ofSortida i arribada - Rasos de Peguera

Sortida i arribada - Rasos de Peguera

Pista de la Torreta

• Photo of Kapra Mountain
    Kapra Mountain Feb 26, 2018

ja la habia fet pero, donat que el bosc nevat es per l'orientació, m'ha servit per no perdrem, gracies.

erill Mar 7, 2018

Gràcies pel comentari i valoració.

• Carlos Linares Mar 22, 2018

Hola tengo pensado ir mañana . El tiempo de 5 horas es total verdad? gracias y enhorabuena por la ruta y lo bien explicada. saludos

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt Dec 28, 2018

Ruta feta ahir amb molt lleugeres variacions. Malgrat la neu del novembre ha desaparegut practicament del tot, sempre és un plaer caminar per aquesta part del país.

Adjunto valoració. Moltes gràcies per compartir-la.
    Salut i Bon Any.

erill Dec 30, 2018

Gràcies pel comentari i valoració.
    Salut i bones caminades! Bon any nou!

• notecolumpies Jan 27, 2020

La ruta no está nada señalizada, salvo un tramo con marcas en los árboles, por lo que la ruta en GPS es de gran ayuda.

erill Jan 29, 2020

Gracias notecolumpies por el comentario y por la información aportada que puede ser de interés para los que quieran hacer esta ruta.

• Photo of Malaco74
    Malaco74 Feb 5, 2020

La vaig fer ahir. Entorn molt maco i fàcil de seguir. Força neu. Gràcies per compartir!!!!!

erill Feb 5, 2020

Gràcies urriconill pel comentari i valoració. Celebro que la ruta t'hagi agradat i que a més, hagis tingut força neu per poder gaudir d'aquests bonics indrets.

• Photo of laravsantorum
    laravsantorum Jan 4, 2022

Vaig fer la ruta el 27 de desembre. Ben bonica i variada. Gràcies!

erill Jan 12, 2022

Gràcies laravsantorum pel comentari. Celebro que la ruta hagi estat del teu interès i que t'hagi agradat.

• Photo of Òscar Guàrdia
    Òscar Guàrdia Feb 25, 2023

Ruta realitzada avui mateix. Molt assequible i recomanable per a tothom. A la part més baixa no calien raquetes, però més amunt hem trobat molta neu. Recorregut que en molts trams no segueix cap camí, cal anar mirant sovint el GPS. Temps total 3h. Temps en moviment 2h15. Bones vistes!

erill Mar 8, 2023

Gràcies Òscar Guàrdia pel comentari, m'alegra que la ruta hagi estat del teu interès i que l'hagis pogut gaudir.

• Photo of RosdeBarcelona
    RosdeBarcelona Jan 21, 2024

Feta ahir 20.Gener fins abans de la baixada cap a Les Fontetes ja que se'm feia tard per dinar a Rasos i vaig voler tornar camí de pujada.

Sens dubte una ruta genial per això i amb vistes 360.

erill Feb 5, 2024

Gràcies RosdeBarcelona pel comentari i m'alegra que la ruta t'hagi agradat, els Rasos de Peguera és un indret on tot l'any es pot gaudir d'un entorn agradable i amb bones vistes.