Photo ofRasos de Peguera: Cims de la Torreta dels Enginyers (1.987m) i del Serrat de l’Hospital (1.937m) pel Pla de l’Orri (Berguedà) Photo ofRasos de Peguera: Cims de la Torreta dels Enginyers (1.987m) i del Serrat de l’Hospital (1.937m) pel Pla de l’Orri (Berguedà) Photo ofRasos de Peguera: Cims de la Torreta dels Enginyers (1.987m) i del Serrat de l’Hospital (1.937m) pel Pla de l’Orri (Berguedà)

5 hours one minute
December 4, 2021
December 2021

•   5 2 Reviews

near Castellar del Riu, Catalunya (España)

Rasos de Peguera: Camí de la Torreta dels Enginyers (1.987m) i del Serrat de l’Hospital (1.937m) pel Pla de l’Orri i el Coll de Tagast (Berguedà)

Itinerari: Aparcament-Pista de la Torreta-Pla de l’Orri i Collada dels Rasets (1.945 m)-Torreta dels Enginyers (1.987 m)-Collada dels Rasets-Rocs de Tagast-Coll i bassa de Tagast-Coll de l’Àngel-Cim del Serrat de l’Hospital (1.937 m) i tornada.

Passejada lineal amb raquetes pels Rasos de Peguera, en un dia fred, però magnífic, i amb bona visibilitat, que ens permet gaudir d'unes vistes espectaculars.

Iniciem la ruta a la pista que surt a la dreta des de la zona d'aparcament de la carretera que puja a la Creu dels Rasos, a uns 150 metres abans d'arribar.

Als pocs metres de l’inici passem una tanca per evitar els pas de vehicles i bestiar, on ens calcem les raquetes i comencem una agradable passejada per la pista de la Torreta que passa sota el Bosc dels Gavatxos. Des del camí tenim bones vistes del Port del Comte, Montserrat, la Mola i el Montseny surant sobre el mar de núvols.

Deixem a la nostra dreta la Font de Ca, colgada de neu, i seguim en lleuger ascens en direcció al Pla de l'Orri.

Tot just quan sortim del bosc, seguim per l’esquerra en direcció al Pla de l’Orri (a 1.945 metres) situat a l’amplia zona de pastura de la Collada dels Rasets, on ja trobem molta més neu i una bassa pel bestiar absolutament glaçada. Les vistes al voltant són magnífiques.

Des d'aquí, al sud, ja veiem la part més alta de l'antena de comunicacions que hi ha a la Torreta dels Enginyers, on arribem de seguida per una pista molt evident i amb traces de raquetes i skimo.

Arribats al cim de la Torreta dels Enginyers (1.987 metres) veiem una construcció tancada al voltant de l'antena de comunicacions i el vèrtex geodèsic sobre una estructura rodona de pedra i totxo. Les vistes a l'est i al sud són espectaculars: Pantà de la Baells i Serres del Catllaràs i Picancel, Collsacabra, Guilleries, Montseny, Sant Llorenç del Munt i Montserrat. Hi ha un mar de núvols sobre la Vall del Berguedà que encara fa més bonica la panoràmica.

Després de fer les fotos de cim, baixem uns metres al balcó nevat situat sota el cim des d’on seguim gaudint de les magnífiques vistes al sud, amb els cims de Cogulló d’Estela i el Roc d’Auró tot just al nostre davant.

Tornem a la Torreta i desfem el camí fins la Collada dels Rasets, on girem a la dreta per baixar a la zona de Tagast per un camí molt evident que travessa el bosc.

En sortir del bosc trobem una clariana farcida de neu i amb els grans Rocs de Tagast per la dreta. Al fons ja veiem el Serrat de l’Hospital, objectiu del dia.

Ens acostem als Rocs de Tagast per gaudir de les vistes en direcció sud per, a continuació, seguir baixant pel bosc en direcció al Coll de Tagast.

Poc a poc arribem al Coll i la Bassa de Tagast. La bassa està completament glaçada i el Tuc ho aprofita per “patinar” una estona. A la dreta del coll tenim un turonet amb vistes magnífiques al sud.

Al Coll de Tagast trobem un pal indicador caigut al terra. Deixem enrere el coll i seguim al nord per, amb poc esforç, arribar al Coll de l’Àngel, també amb bones vistes.

Al fons del coll veiem un pas que s’endinsa al bosc per la part dreta. Penjat d’un arbre veiem restes de vèrtebres d’una vaca que algú s’ha entretingut en col.locar aquí.

Entrem al bosc en forta, però molt curta pujada, que gairebé sense adonar-nos, ens deixa al cim del Serrat de l’Hospital, a 1.937 metres.

Aquí les vistes són encara més espectaculars si el dia, com passa avui, acompanya. Bon lloc per gaudir de les panoràmiques. Brutal !

Després de les fotos de cim comencem la tornada desfent el camí fins els colls de l’Àngel i Tagast. A la baixada trobem un grup de caminants que pugen al cim i que reconeixen el Tuc perquè estan seguint una de les nostres rutes anteriors. Mostra evident que cada vegada som més els usuaris de Wikiloc per tot arreu.

Després de petar la xerrada seguim camí, i quan arribem als Rocs de Tagast, ens aturem una estona per esmorzar a raser del vent i amb bones vistes a Montserrat i la Mola.

Després de dinar remuntem la vessant nevada fins la Collada de Rasets i, de nou a la petita bassa, desfem el camí de l’anada per la pista de la Torreta fins l’aparcament.

Final de la ruta d'avui i tornada cap a casa.

Molt agradable raquetada pels Rasos de Peguera, en una matinal lluminosa i amb bona temperatura.

Molt recomanable. Segons les nostres ganes i condició física, es poden allargar els kilòmetres de ruta i els metres de desnivell que vulguem. Per muntanya no quedarà...

Salut i bona caminada !

Photo ofAparcament i inici de la ruta d’avui Photo ofAparcament i inici de la ruta d’avui Photo ofAparcament i inici de la ruta d’avui

Aparcament i inici de la ruta d’avui

Aparcament i inici de la ruta d’avui.

Photo ofTram de camí amb la Font del Ca per la dreta, ben colgada de neu Photo ofTram de camí amb la Font del Ca per la dreta, ben colgada de neu Photo ofTram de camí amb la Font del Ca per la dreta, ben colgada de neu

Tram de camí amb la Font del Ca per la dreta, ben colgada de neu

Tram de camí amb la Font del Ca per la dreta, ben colgada de neu.

Photo ofTram del Camí de la Torreta amb bones vistes Photo ofTram del Camí de la Torreta amb bones vistes Photo ofTram del Camí de la Torreta amb bones vistes

Tram del Camí de la Torreta amb bones vistes

Tram del Camí de la Torreta amb bones vistes.

Seguim pel Camí de la Torreta

Seguim pel Camí de la Torreta.

Photo ofTram de camí, amb vistes al Cogulló d'Estela Photo ofTram de camí, amb vistes al Cogulló d'Estela Photo ofTram de camí, amb vistes al Cogulló d'Estela

Tram de camí, amb vistes al Cogulló d'Estela

Tram de camí, amb vistes al Cogulló d'Estela.

Photo ofSeguim amunt pel Camí de la Torreta, amb bones vistes al sud Photo ofSeguim amunt pel Camí de la Torreta, amb bones vistes al sud Photo ofSeguim amunt pel Camí de la Torreta, amb bones vistes al sud

Seguim amunt pel Camí de la Torreta, amb bones vistes al sud

Seguim amunt pel Camí de la Torreta, amb bones vistes al sud.

Tram de pujada amb força neu

Tram de pujada amb força neu.

Tram del Camí de la Torreta

Tram del Camí de la Torreta.

Arribem al final de la pujada

Arribem al final de la pujada.

Photo ofSeguim per tram que travessa el bosc Photo ofSeguim per tram que travessa el bosc Photo ofSeguim per tram que travessa el bosc

Seguim per tram que travessa el bosc

Seguim per tram que travessa el bosc.

Tram en direcció al Pla de l’Orri

Tram en direcció al Pla de l’Orri.

Pla de l’Orri

Pla de l’Orri.

PictographLake Altitude 6,378 ft
Photo ofBassa de la Collada dels Rasets, totalment glaçada Photo ofBassa de la Collada dels Rasets, totalment glaçada Photo ofBassa de la Collada dels Rasets, totalment glaçada

Bassa de la Collada dels Rasets, totalment glaçada

Bassa de la Collada dels Rasets, totalment glaçada.

Photo ofDeixem el coll i seguim amunt per la dreta, en direcció a la Torreta dels Enginyers Photo ofDeixem el coll i seguim amunt per la dreta, en direcció a la Torreta dels Enginyers Photo ofDeixem el coll i seguim amunt per la dreta, en direcció a la Torreta dels Enginyers

Deixem el coll i seguim amunt per la dreta, en direcció a la Torreta dels Enginyers.

Photo ofCim de la Torreta dels Enginyers, amb 1.987 metres Photo ofCim de la Torreta dels Enginyers, amb 1.987 metres Photo ofCim de la Torreta dels Enginyers, amb 1.987 metres

Cim de la Torreta dels Enginyers, amb 1.987 metres

Cim de la Torreta dels Enginyers, amb 1.987 metres.

Photo ofBalcó sota el cim, amb bones vistes al sud Photo ofBalcó sota el cim, amb bones vistes al sud Photo ofBalcó sota el cim, amb bones vistes al sud

Balcó sota el cim, amb bones vistes al sud

Balcó sota el cim, amb bones vistes al sud.

Photo ofCamí de tornada a la Collada dels Rasets Photo ofCamí de tornada a la Collada dels Rasets Photo ofCamí de tornada a la Collada dels Rasets

Camí de tornada a la Collada dels Rasets

Camí de tornada a la Collada dels Rasets.

Photo ofA la collada girem a la dreta per baixar a Tagast Photo ofA la collada girem a la dreta per baixar a Tagast Photo ofA la collada girem a la dreta per baixar a Tagast

A la collada girem a la dreta per baixar a Tagast

A la collada girem a la dreta per baixar a Tagast.

Camí avall en direcció a Tagast

Camí avall en direcció a Tagast.

Arribem als Rocs de Tagast

Arribem als Rocs de Tagast.

Photo ofRocs de Tagast. Bones vistes a Montserrat i al Montseny Photo ofRocs de Tagast. Bones vistes a Montserrat i al Montseny Photo ofRocs de Tagast. Bones vistes a Montserrat i al Montseny

Rocs de Tagast. Bones vistes a Montserrat i al Montseny

Rocs de Tagast. Bones vistes a Montserrat i al Montseny.

Photo ofÚltima mirada a Montserrat i seguim pel camí que s’endinsa al bosc Photo ofÚltima mirada a Montserrat i seguim pel camí que s’endinsa al bosc Photo ofÚltima mirada a Montserrat i seguim pel camí que s’endinsa al bosc

Última mirada a Montserrat i seguim pel camí que s’endinsa al bosc

Última mirada a Montserrat i seguim pel camí que s’endinsa al bosc.

PictographLake Altitude 6,178 ft
Photo ofArribem al Coll i a la Bassa de Tagast Photo ofArribem al Coll i a la Bassa de Tagast Photo ofArribem al Coll i a la Bassa de Tagast

Arribem al Coll i a la Bassa de Tagast

Arribem al Coll i a la Bassa de Tagast.

Turonet amb vistes 1

Turonet amb vistes 1.

Turonet amb vistes 2

Turonet amb vistes 2.

Photo ofVistes des del camí de pujada al Coll de l’Àngel Photo ofVistes des del camí de pujada al Coll de l’Àngel Photo ofVistes des del camí de pujada al Coll de l’Àngel

Vistes des del camí de pujada al Coll de l’Àngel

Vistes des del camí de pujada al Coll de l’Àngel.

Coll de l’Àngel

Coll de l’Àngel.

Tram de corriol que travessa el bosc

Tram de corriol que travessa el bosc.

Photo ofCim del Serrat de l’Hospital, amb 1.937 metres Photo ofCim del Serrat de l’Hospital, amb 1.937 metres Photo ofCim del Serrat de l’Hospital, amb 1.937 metres

Cim del Serrat de l’Hospital, amb 1.937 metres

Cim del Serrat de l’Hospital, amb 1.937 metres.

Cim del Serrat de l’Hospital, amb 1.937 metres

Cim del Serrat de l’Hospital, amb 1.937 metres.

De tornada al Coll de l’Àngel

De tornada al Coll de l’Àngel.

Esmorzar als Rocs de Tagast

Esmorzar als Rocs de Tagast.

Photo ofArribant de tornada a la Bassa de la Collada dels Rasets Photo ofArribant de tornada a la Bassa de la Collada dels Rasets Photo ofArribant de tornada a la Bassa de la Collada dels Rasets

Arribant de tornada a la Bassa de la Collada dels Rasets

Arribant de tornada a la Bassa de la Collada dels Rasets.

Tram de tornada pel Pla de l’Orri

Tram de tornada pel Pla de l’Orri.

Seguim camí de tornada

Seguim camí de tornada.

Photo ofTram de tornada pel Camí de la Torreta Photo ofTram de tornada pel Camí de la Torreta Photo ofTram de tornada pel Camí de la Torreta

Tram de tornada pel Camí de la Torreta

Tram de tornada pel Camí de la Torreta.

Photo ofDe tornada pel Camí de la Torreta, amb bones vistes Photo ofDe tornada pel Camí de la Torreta, amb bones vistes Photo ofDe tornada pel Camí de la Torreta, amb bones vistes

De tornada pel Camí de la Torreta, amb bones vistes

De tornada pel Camí de la Torreta, amb bones vistes.

Photo ofTornada amb vistes al Port del Comte Photo ofTornada amb vistes al Port del Comte Photo ofTornada amb vistes al Port del Comte

Tornada amb vistes al Port del Comte

Tornada amb vistes al Port del Comte.

Arribant al final

Arribant al final.

PictographDoor Altitude 6,138 ft
Photo ofTanca de ferro i final de la ruta d’avui Photo ofTanca de ferro i final de la ruta d’avui Photo ofTanca de ferro i final de la ruta d’avui

Tanca de ferro i final de la ruta d’avui

Tanca de ferro i final de la ruta d’avui.

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Dec 7, 2021

Llegó la nieve!!!!! ahora a disfrutar esta etapa del año! que chula la de tu perro corriendo a toda velocidad! jaja muy buena!

Un abrazo

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt Dec 7, 2021

Sí, primeros patinazos y revolcones en la nieve, en un día espectacular.
    Salut y gracias por valorar.
    Un abrazo Jordi.

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Dec 7, 2021

:) un abrazo

• Photo of Campcardós
    Campcardós Dec 8, 2021

Bona raquetada pels Rasos. És una ruta fàcil, sense problemes tècnics i amb grans panoràmiques des dels cims.