Photo ofRasos de Peguera: Cim del Serrat de l'Hospital (1.937 metres) pel Pla de l'Orri i els Colls de Tagast i l’Àngel (Berguedà) Photo ofRasos de Peguera: Cim del Serrat de l'Hospital (1.937 metres) pel Pla de l'Orri i els Colls de Tagast i l’Àngel (Berguedà) Photo ofRasos de Peguera: Cim del Serrat de l'Hospital (1.937 metres) pel Pla de l'Orri i els Colls de Tagast i l’Àngel (Berguedà)

February 1, 2020
February 2020

•   4.9 5 Reviews

near Castellar del Riu, Catalunya (España)

Rasos de Peguera: Cim del Serrat de l’Hospital (1.937 metres) pel Pla de l’Orri i els Colls de Tagast i l’Àngel (Berguedà)

Itinerari: Aparcament-Pista de la Torreta-Pla de l’Orri (1.945 m)-Bassa del Pla de l’Orri-Rocs de Tagast-Bassa i Coll de Tagast-Coll de l’Àngel-Cim del Serrat de l’Hospital (1.937 m) i tornada.

Passejada lineal amb raquetes pels Rasos de Peguera, en un dia fred però magnífic, i amb bona visibilitat, que ens permet gaudir d'unes vistes espectaculars.

Iniciem la ruta a la pista que surt a la dreta des de la zona d'aparcament de la carretera que puja a la Creu dels Rasos, a uns 150 metres abans d'arribar.

Als pocs metres de l’inici passem una tanca per evitar els pas de vehicles i bestiar, on ens calcem les raquetes i comencem una agradable passejada per la pista de la Torreta que travessa el Bosc dels Gavatxos. Des del camí tenim bones vistes del Port del Comte, Montserrat, la Mola i el Montseny.

Deixem a la nostra dreta la Font de Ca, colgada de neu, i seguim en lleuger ascens en direcció al Pla de l'Orri.

Tot just quan sortim del bosc, seguim per l’esquerra en direcció al Pla de l’Orri i, poc després, ja veiem la petita bassa absolutament glaçada, on arribem en pocs minuts.

Des de la bassa, seguim camí en direcció est i aquí comencem un lleuger descens pel mig del bosc que ens portarà a una clariana farcida de neu i amb els grans Rocs de Tagast a un costat. Al fons ja veiem el Serrat de l’Hospital, objectiu del dia.

Ens acostem als Rocs de Tagast per gaudir de les vistes en direcció sud per, a continuació seguir baixant pel bosc en direcció al Coll de Tagast.

Poc a poc arribem al Coll i la Bassa de Tagast. La bassa està completament glaçada i el Tuc ho aprofita per jugar una estona. A la dreta del coll tenim un turonet amb vistes magnífiques al sud.

Al Coll de Tagast trobem un pal indicador caigut al terra. Deixem enrere el coll i seguim al nord i, amb poc esforç, arribem al Coll de l’Àngel, també amb bones vistes.

Al fons del coll veiem un pas que s’endinsa al bosc per la part dreta. Penjat d’un arbre veiem una crani de vaca i alguns ossos escampats pel terra.

Entrem al bosc en forta, però molt curta pujada, que gairebé sense adonar-nos, ens deixa al cim del Serrat de l’Hospital, a 1.937 metres.

Aquí les vistes són encara més espectaculars si el dia, com passa avui, acompanya. De fet, aprofitem per dinar al cim gaudint de les vistes i de l’entorn. Brutal !

Després de dinar comencem la tornada desfent el camí fins els colls de l’Àngel i Tagast.

Des del coll remuntem la vessant nevada fins el Pla de l’Orri i, de nou a la petita bassa, desfem el camí de l’anada per la pista de la Torreta fins l’aparcament.

Final de la ruta d'avui i tornada cap a casa.

Molt agradable raquetada pels Rasos de Peguera, en una matinal lluminosa, amb bona temperatura i poca gent pels voltants. Molt recomanable. Segons les nostres ganes i condició física, es poden allargar els kilòmetres de ruta i els metres de desnivell que vulguem. Per muntanya no quedarà...

Salut i bona caminada !

Photo ofAparcament i inici de la ruta per la pista que surt a la dreta de la carretera. Molta gent i molta neu Photo ofAparcament i inici de la ruta per la pista que surt a la dreta de la carretera. Molta gent i molta neu Photo ofAparcament i inici de la ruta per la pista que surt a la dreta de la carretera. Molta gent i molta neu

Aparcament i inici de la ruta per la pista que surt a la dreta de la carretera. Molta gent i molta neu.

PictographDoor Altitude 6,135 ft
Photo ofPorta pel bestiar. Primers metres de ruta Photo ofPorta pel bestiar. Primers metres de ruta Photo ofPorta pel bestiar. Primers metres de ruta

Porta pel bestiar. Primers metres de ruta

Porta pel bestiar. Primers metres de ruta.

Photo ofFont de Ca totalment colgada de neu i glaç Photo ofFont de Ca totalment colgada de neu i glaç Photo ofFont de Ca totalment colgada de neu i glaç

Font de Ca totalment colgada de neu i glaç

Font de Ca totalment colgada de neu i glaç.

Photo ofPanoràmica i vistes al Refugi dels Rasos, el Port del Comte i la Roca de Canalda Photo ofPanoràmica i vistes al Refugi dels Rasos, el Port del Comte i la Roca de Canalda Photo ofPanoràmica i vistes al Refugi dels Rasos, el Port del Comte i la Roca de Canalda

Panoràmica i vistes al Refugi dels Rasos, el Port del Comte i la Roca de Canalda.

Primera mirada al Cogulló d'Estela

Primera mirada al Cogulló d'Estela.

Photo ofArribant al final del tram de pujada de la pista de la Torreta Photo ofArribant al final del tram de pujada de la pista de la Torreta Photo ofArribant al final del tram de pujada de la pista de la Torreta

Arribant al final del tram de pujada de la pista de la Torreta

Arribant al final del tram de pujada de la pista de la Torreta.

Prat colgat de neu

Prat colgat de neu.

Photo ofSeguim per la pista i travessem un tram de bosc Photo ofSeguim per la pista i travessem un tram de bosc Photo ofSeguim per la pista i travessem un tram de bosc

Seguim per la pista i travessem un tram de bosc

Seguim per la pista i travessem un tram de bosc.

Arribant al Pla de l'Orri

Arribant al Pla de l'Orri.

PictographLake Altitude 6,355 ft

Bassa del Pla de l’Orri

Bassa del Pla de l’Orri.

Photo ofPrimera mirada al Serrat de l’Hospital, objectiu del dia Photo ofPrimera mirada al Serrat de l’Hospital, objectiu del dia Photo ofPrimera mirada al Serrat de l’Hospital, objectiu del dia

Primera mirada al Serrat de l’Hospital, objectiu del dia

Primera mirada al Serrat de l’Hospital, objectiu del dia.

Photo ofMirada a la Tossa d'Alp i al Puigllançada. Seguim avall en direcció als Rocs de Tagast Photo ofMirada a la Tossa d'Alp i al Puigllançada. Seguim avall en direcció als Rocs de Tagast Photo ofMirada a la Tossa d'Alp i al Puigllançada. Seguim avall en direcció als Rocs de Tagast

Mirada a la Tossa d'Alp i al Puigllançada. Seguim avall en direcció als Rocs de Tagast.

Photo ofRocs de Tagast. Mirades a Montserrat, la Mola i el Montseny Photo ofRocs de Tagast. Mirades a Montserrat, la Mola i el Montseny Photo ofRocs de Tagast. Mirades a Montserrat, la Mola i el Montseny

Rocs de Tagast. Mirades a Montserrat, la Mola i el Montseny

Rocs de Tagast. Mirades a Montserrat, la Mola i el Montseny.

Rocs de Tagast

Rocs de Tagast.

Photo ofDeixem els rocs, travessem el bosc i arribem a la Bassa de Tagast Photo ofDeixem els rocs, travessem el bosc i arribem a la Bassa de Tagast Photo ofDeixem els rocs, travessem el bosc i arribem a la Bassa de Tagast

Deixem els rocs, travessem el bosc i arribem a la Bassa de Tagast

Deixem els rocs, travessem el bosc i arribem a la Bassa de Tagast.

Turonet sobre el Coll de Tagast

Turonet sobre el Coll de Tagast.

Photo ofColl de l'Àngel. Últim tram d'ascens pel bosc en direcció al cim del Serrat de l'Hospital Photo ofColl de l'Àngel. Últim tram d'ascens pel bosc en direcció al cim del Serrat de l'Hospital Photo ofColl de l'Àngel. Últim tram d'ascens pel bosc en direcció al cim del Serrat de l'Hospital

Coll de l'Àngel. Últim tram d'ascens pel bosc en direcció al cim del Serrat de l'Hospital. .

Photo ofCim del Serrat de l'Hospital, a 1.937 metres Photo ofCim del Serrat de l'Hospital, a 1.937 metres Photo ofCim del Serrat de l'Hospital, a 1.937 metres

Cim del Serrat de l'Hospital, a 1.937 metres

Cim del Serrat de l'Hospital, a 1.937 metres.

Cim del Serrat de l'Hospital, a 1.937 metres

Cim del Serrat de l'Hospital, a 1.937 metres.

Photo ofDe tornada al Coll de l’'Angel. Seguim camí al Coll de Tagast Photo ofDe tornada al Coll de l’'Angel. Seguim camí al Coll de Tagast Photo ofDe tornada al Coll de l’'Angel. Seguim camí al Coll de Tagast

De tornada al Coll de l’'Angel. Seguim camí al Coll de Tagast

De tornada al Coll de l’'Angel. Seguim camí al Coll de Tagast.

De tornada al Coll de Tagast

De tornada al Coll de Tagast.

PictographLake Altitude 6,138 ft

De tornada a la Bassa de Tagast

De tornada a la Bassa de Tagast.

Photo ofDe tornada per la pista de la Torreta Photo ofDe tornada per la pista de la Torreta Photo ofDe tornada per la pista de la Torreta

De tornada per la pista de la Torreta

De tornada per la pista de la Torreta.

Tornant per la pista de la Torreta

Tornant per la pista de la Torreta.

Arribant al final de la ruta

Arribant al final de la ruta.

Aparcament i final de la ruta

Aparcament i final de la ruta.

• Photo of Campcardós
    Campcardós Feb 3, 2020

Raquetada per un entorn preciós en un dia magnífic i lluminós. La companyia immillorable.
    Salut.

• Photo of Pipoman Picopicos
    Pipoman Picopicos Feb 3, 2020

Magnifico entorno, adornado espectacularmente con un generoso paquete de nieve, acompañado de una temperatura cálida y nada de viento. Todo este conjunto de ingredientes, sumados a una estupenda compañía, convirtió el día en magistral.

• Photo of Senderisme Dog Friendly
    Senderisme Dog Friendly Dec 8, 2020

Divertida, fàcil i amb vistes espectaculars del Berguedà i el Bages

Pitcollonsiamunt Dec 8, 2020

Cert, quan el dia acompanya les panoràmiques són espectaculars. Gràcies per valorar. Salut.

• Photo of AKMINAR
    AKMINAR Dec 6, 2021

Raquetada espectacular, l'hem variada una mica a la tornada, remuntant fins el Rasos de Baix i El Pedró una mica més al Nord. Assequible per tothom. Gràcies per compartir !

Pitcollonsiamunt Dec 6, 2021

També és una bona opció de tornada. Gràcies pel comentari i la valoració.
    Per cert, dissabte vaig estar per la zona i també vaig poder gaudir d’una bona raquetada. Salut !!

• Photo of gjulivert
    gjulivert Dec 7, 2021

Moltes gràcies per la ruta! Ens agradat molt, molt assequible, vistes panoràmiques, l’estona de bosc és màgica i el cim, espectacular, l’hem modificat un xic però hi hem anat per la ruta

Pitcollonsiamunt Dec 7, 2021

Me’n alegro que us hagi agradat. Un plaer compartir-la.
    Moltes gràcies per valorar.
    Salut !!

• Gingermontesdeoca Aug 6, 2022

Es pot fer a l’estiu? És un camí amb ombra??gracies!

Pitcollonsiamunt Aug 6, 2022

Si, es pot fer en qualsevol època de l’any perquè combina trams de prats herbats amb trams de bosc. No trobareu punts d’aigua, així que millor anar ben proveït. El primer tram (aproximadament 1.5 km) per la pista del Camí de la Torreta és el més exposat al sol, però com estem a uns 1.900 metres es tolera millor que a alçades inferiors.
    Salut i bon estiu !!

• Mimofer Feb 5, 2023

Hola! Una pregunta,està senyalitzada??
    Gràcies
    Miriam

Pitcollonsiamunt Feb 5, 2023

No. No està gens senyalitzada, però la ruta és prou evident i si porteu el track no hi ha pèrdua.