CIRCULAR AMB RAQUETES DES DEL COLL DELS PALLERS (ESTANA) A PRAT DE CADÍ

Photo ofCIRCULAR AMB RAQUETES DES DEL COLL DELS PALLERS (ESTANA) A PRAT DE CADÍ Photo ofCIRCULAR AMB RAQUETES DES DEL COLL DELS PALLERS (ESTANA) A PRAT DE CADÍ Photo ofCIRCULAR AMB RAQUETES DES DEL COLL DELS PALLERS (ESTANA) A PRAT DE CADÍ

April 26, 2023
April 2018

near el Quer Foradat, Catalunya (España)

Sempre trobarem un bon motiu per visitar El Prat de Cadí, en aquest cas va ser la neu. Durant aquest hivern de 2018 vam estar seguint les abundants precipitacions i per les dades disponibles i comentaris d’amics de la Cerdanya, vam deduir que encara que ja havia entrat la primavera, es podia intentar una ruta circular amb raquetes des del Coll de Pallers al Prat de Cadí i ho vam encertar. La ruta transcorre entre les cotes 1460 m i 1830 m i el gruix de neu va ser suficient com a per completar-la sense treure’ns les raquetes, ja que l’obac en el tram més baix la va mantenir.
El recorregut no ofereix cap dificultat. Fins Prat de Cadí seguim el PR-C121, molt ben senyalitzat amb marques grogues a les roques i els arbres. La baixada de Prat de Cadí pel camí de La Serreta fins la pista forestal que dona accés al Collet de l’Orri, és un passadís ample, net de matolls i amb pendent moderat que es fa servir pel manteniment del Parc Natural. Arribats a la pista, la seguim la pista en senti descendent, creuem el torrent de Les Comes que ens ha acompanyat en alguns trams de la baixada i, a uns 100 m a l'esquerra hi ha el trencall marcat amb un punt vermell sobre una roca, que ens porta sense cap dificultat al Coll de Pallers.

Coll de Pallers

Pàrquing al que s'accedeix des del poble d'Estana per uns1km de pista de terra ben conservada. És un punt estratègic per fer nombroses rutes per aquesta zona del Parc Natural Cadí-Moixeró

Coll de Reineres

Petit coll que permet contemplar el magnífic paissatge que l'envolta

Coll Roig

El nom el descriu perfectament. La panoràmica vers les parets del Cadí i gran part dels Pirineus són magnífiques.

Prat de Cadí

Prat de Cadí, espectacular prat sota la muralla del Cadí i envoltada per boscos de pi negre

El Grau

Zona atapeïda de boscos de pins i avets. Aquest indret apareix amb diferents noms segons els mapes consultats. Des del camí de baixada per La Serreta tenim unes magnífiques panoràmiques dels pics que envolten La Cerdanya

Intersecció

La baixada de Prat de Cadí fins la pista forestal que dona accés al Collet de l’Orri, és un pendent, net i ample passadís que es fa servir per manteniment del Parc Natural. A uns 100 m de la connexió amb la ampla pista hi ha el trencall a l’esquerra, marcat amb un punt vermell sobre una roca, que ens porta sense cap dificultat al Coll de Pallers.