Raquetes de neu des de Guils Fontanera als estanys de Malniu

Photo ofRaquetes de neu des de Guils Fontanera als estanys de Malniu Photo ofRaquetes de neu des de Guils Fontanera als estanys de Malniu Photo ofRaquetes de neu des de Guils Fontanera als estanys de Malniu

January 31, 2022
January 2022

near Quès, Catalunya (España)

Ruta amb raquetes de neu que iniciem a l'estacio d'esquí Nòrdic de Guils-Fontanera (1.900 m., oberta de 9h a 17h, hivern), on cal pagar un forfait per raquetes (7 Eur/dia), malgrat seguit l'itinerari del GR-11. La ruta, d'uns 13km i 450m. de desnivel positiu, és espectacular. Iniciem el camí en direcció Sud, passem per la Font de l'Ase i anem a trobar el GR-11, ja en direcció Oest, tot i que optem per aprofitar la neu el màxim que poguem, a prop del camí marcat. A mesura que pugem, la neu ja agafa continuïtat, les vistes de la Cerdanya i els Pirineus milloren. Es passa pel Nord de les Roques Feres, seguint el Pla de la Feixa, que ens durà al Refugi homònim (2.160m, 1'5 hores des de Guils aprox.), després de passar arran un tancat de bestiar. Cal parar compte amb la navegació, ja que hi ha gruixos de 20-40cm i a vegades cal "intuir" el camí. Fem un merescut descans al refugi, i prenem de nou el camí, - sempre Oest - en direcció a Malniu. Prop de la zona de "Els Clots" (i uns metres abans d'un indicador) virem en direcció Nord, on hi ha un camí evident i trepitgat, - al marge d'un enreixat continu, durant una bona estona -, que ens durà a l'estany de Malniu, a 2.240m, una de les joies del dia. Les vistes de l'estany completament glaçat són impressionants. Després d'una breu parada, voregem l'estany per l'Est i fem camí, Nord/Nord-Est, cap a l'estany de Mal (o de Guils, 2.250m), travessant la Serra de l'home mort. Voregem l'estany pel Sud i seguim el camí, - direcció Sud i després Sud-Est -, per la zona coneguda com Els Fangassos, on la neu és més verge i la manca de senyalització exigeix portar un GPS, per arribar a bon port de nou al Refugi de la Feixa, on ens aturarem per dinar (cal reserva prèvia). Sens dubte, el tros més salvatge i dur de la ruta està comprès entre l'estany Mal (o Guils) fins al Refugi. Per tornar, optem per reseguir les nostres passes per les Molleres de la Feixa, perque anem curts de temps i per recomanació del personal del Refugi, ja que la tornada per la pista és més llarga i no tant bonica. Al final, unes 6h i 30', comptant pauses, i 5h en moviment. Una ruta imprescindible pels amants de les raquetes de neu.

Estació Guils

L' estació municipal d’esquí nòrdic Guils Fontanera compta fins amb 34 km de pistes. L’estació gaudeix també d’unes magnífiques vistes panoràmiques a tots els cims i a la vall de la Cerdanya. Compta amb servei de lloguer de material esquí, un bar-restaurant Dades d’interès: Any obertura: 1993 Cota mínima i màxima: 1905-2080m. Nucli de l’estació: Fontanera Total circuits: 34 km Circuit més llarg: 15 km Circuit skating : 8 km Circuits amb raquetes: 3-5-7 km Parc de neu infantil Escola d’esquí Cafeteria/Rest Zona de trineus per a nens : 500m(cota 1905m) Servei mèdic : Primers auxilis FONT: https://www.guils.com/informacio

Indicador Ger vs. Refugi de la Feixa

Indicador Ger vs. Refugi de la Feixa situat al traçat del GR-11

PictographFauna Altitude 7,136 ft

Tancat metàl·lic per bestiar

PictographMountain hut Altitude 7,102 ft

El Refugi de la Feixa (2.160m) és un petit refugi ubicat a 1h a peu dels estanys de Malniu, que gaudeix d’una protecció que li atorga el Pla d’Espais d’Interès Natural (PEIN) Tossa Plana de Lles – Puigpedrós. INFO: http://refugidelafeixa.com/

Indicador Refugi de la Feixa - Guils Fontanera

PictographInformation point Altitude 7,353 ft

Indicador activitats prohibides a l'area de Malniu (acampar fora de les zones permeses, fer foc, nedar, pescar fora de les zones permeses).

PictographLake Altitude 7,350 ft

El 1er dels estanys de Malniu que ens trobem, - l'estany de Malniu (2.240m) -, completament congelat, a peu de la Roca de la Llosa, un espectacle de contemplar a ple hivern (i també a l'estiu). S'hi pot caminar per sobre, però cal assegurar-se de les condicions.

PictographLake Altitude 7,372 ft

Estany Mal (o de Guils)

L'estany de Mal (o de Guils) a uns 2.250m d'alçada, està enclotat a tocar d'una zona coneguda com El Gespetar, ubicat a menys d'1 km al Nord-Est de l'estany de Malniu. Visualment més impactant, ja que en arribar es poden gaudir de les vistes des d'una posició elevada, per a continuació baixar a tocar d'aigua.

PictographInformation point Altitude 6,529 ft

Indicador de Pista Llarga

PictographInformation point Altitude 6,263 ft

Indicador de pistes i petit mapa-esquema de la zona, ubicat a les proximitats de l'estació d'esquí nòrdic Guils Fontanera.

PictographInformation point Altitude 6,248 ft

Indicador de pistes i petit mapa-esquema de la zona