Photo ofRAQUETES COLL PUYMRENS - PORTELLA D'EN GARCIA - PIC TOSSA RODONA 2601 m (2022-01-30) Photo ofRAQUETES COLL PUYMRENS - PORTELLA D'EN GARCIA - PIC TOSSA RODONA 2601 m (2022-01-30) Photo ofRAQUETES COLL PUYMRENS - PORTELLA D'EN GARCIA - PIC TOSSA RODONA 2601 m (2022-01-30)

2087
February 14, 2022
February 2022

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

És tracta de la nostra quarta experiència excursionista per la vall d’en Garcia, l’Estany i Pic de Coma d’Or i les seves rodalies. Les anteriors experiències les vam viure a la tardor de 2014, a la primavera i estiu de 2016 i aquesta darrera, a l’hivern de 2022. Tot i que sobre el mapa feien un recorregut semblant, en cap de les quatre hem pensat que repetien l’excursió, les quatre han resultat ser una experiència única per diferents raons que acostumen a ser en totes les rutes on els protagonistes són el paissatge, la Natura que hi viu, la meteorologia i els companys de ruta. En aquesta ocasió tots els elements ens van ser favorables, un dia radiant amb el vent encalmat, una quantitat de neu extraordinària i en un estat ideal per caminar per sobre amb raquetes o esquí de muntanya i amb la Magda, la Verònica i en Miquel de companys.
Vam sortir del pàrquing del Coll de Puymorens i, com queda reflectit al trak, vam marxar vall amunt en línea pràcticament recta cap a la Portella d’en Garcia. La neu cobria tots els senders, pedres i altres irregularitats que presenta el terreny sense neu, i tan sols calia seguir el pendent més còmode i lliure de petites plaques de neu inestable potencials risc d’allaus.
L’objectiu inicial era la mateixa Portella d’en Garcia, però vam arribar amb tantes bones sensacions i una moral tant alta que vam decidir arrodonir la jornada pujant al veí Pic de La Tossa Rodona.
La tornada la vam fer aprofitant la traça marcada a la pujada.

01 Puymorens

Aparcament. En plena època d'esquí acostuma a estar prou ple

03 Portella Garcia

Coll de la Coma d'en Garcia

04 Estació control aigua

Estació reguladora del canal soterrani que porta l'aigua del gran embassament de l'estany Lanous

PictographSummit Altitude 0 ft

04 Pic Tossa Rodona

Pic de 2601 m.

• Photo of capita haddock
    capita haddock Feb 15, 2022

Tan sols puc dir que: moltes gràcies Magda i Albert per aquesta "blanca" jornada, farcida de bones sensacions!!!
    Una ruta on cada pic -i n'hi havia molts- tenia nom, gràcies a l'Albert ;-)