Raquetes Can Jan de la LLosa cap l'Estany de Calm Colomer

Photo ofRaquetes Can Jan de la LLosa cap l'Estany de Calm Colomer Photo ofRaquetes Can Jan de la LLosa cap l'Estany de Calm Colomer Photo ofRaquetes Can Jan de la LLosa cap l'Estany de Calm Colomer

March 25, 2013
March 2013

near Viliella, Catalunya (España)

L'idea es un asortida en Raquetes des de Can Jan de la LLosa fins l'estany de Calm Colomer retornan pel mateix camí.
Arribem a Can Jan de la LLosa (sensa neu encare) cap les 10:30 del matí i ens posem en marxa 10 mints mes tard (això ens perjudicará en el resta de la ruta).
Des de las cases, caminem uns 200 m (atravesem un pont) i ens incorporem al cami principal del GR-107. Agafem direcció N (Esquerra)cap la Cabana dels Esparbers.
De seguida ens trobem la valla d'access al parc i començem amb una pujada suau.
En poca estona ens trobem a la dreta del camí una petita cabana de pastor. ara ens anem troban molt troços del cami amb volumns de neu considerable però que encare no fan prou per poder posar-nos laes raquetes.
Seguint endinsar-nos en el bosc fins aribar amb una petita clariana plena de neu en la que en la part extrema esquerra hi ha un poste indicatiu de camis.
Continuem recta tot pujant continuament de manera suau.
Després de força estona travesemm un primer pont metálic petit i els pocs metres un segons pont metálic.
Tot seguint recta, sempre pel cami del GR arribem a pasar un pont petit de fusta. En aquet punt ens fixem que uns metres més endavant hi ha el desviament (unes fites) cap la dreta per anar cap l'estany. Axis deixem el GR.
Seguin pujant suaument arribem en un clar en la que ens trobem 2 afluents de rius i força neu (ens enfonçem fins al genoll). Temps per posar les raquetes i fixar-nos a on es troben les fites (dificils de trobar amb tanta neu).
a mitja clariana segun les fites que ens desvian cap la dreta de la vall, endinsar-nos en el profunt bosc i d'una pujada considerable.
Dins del bosc es dificil seguir per les fites.
El temps (horari i climatlogía nuvols molt negres-) se ens tira a sobre. Per això al arribar cap els 2150 m (amb una clariana dins del bosc sensa arribar a la carena) decidim fer el retorn.
Baixem tot pensant en tornar un altre dia molt mes aviat i poguer fer-lo tot. Es una escursió molt bonica, força solitaria i amb unes vistes fantátiques.

Distance: 0m

Time: 1:11:59
Course: 18° N
Altitude: 1912m

fita desvio dreta (deixem GR)