Raquetes a la Tossa Pelada i el Pedró dels 4 Batlles

Photo ofRaquetes a la Tossa Pelada i el Pedró dels 4 Batlles Photo ofRaquetes a la Tossa Pelada i el Pedró dels 4 Batlles Photo ofRaquetes a la Tossa Pelada i el Pedró dels 4 Batlles

March 6, 2009
February 2009

near Tuixén, Catalunya (España)

Excursió amb raquetes molt maca en un dia clar sense gaires núvols. L'inici i la fi és l'estació d'esquí de fons de Tuixén-La Vansa. Cal pagar el forfait de raquetes ja que resseguim gran part de les seves instal·lacions. Sortim pel tallafocs que tenim davant nostre i el seguim fins arribar al primer bosc. Ens guiem pels senyals grocs i blaus i sortim a la part alta de l'estació. Veiem la Tossa Pelada a la nostra dreta. Ens orientem, devallem una mica i pujem pel bosc. En sortir del bosc em de pujar cap al cim dirigint-nos cap a la dreta. Un cop arribem a la Tossa Pelada seguim fins al Pedró dels 4 Batlles. Podem retornar pel mateix camí o bé baixem cap a la Barraca de Sangonelles. En aquest cas cal orientar-nos cap a la Tossa Pelada i baixar per la nostra esquerra seguint el torrent de la Font del Diumenge. En arribar a la pista que creua la seguim cap a la dreta fins la Barraca de Sangonelles. Ara cal seguir l'itinerari de raquetes de senyals grocs i blaus fins arribar a l'inici. En aquest sortida no vàrem poder baixar pel torrent de la Font del Diumenge (vàrem baixar per un torrent paral·lel pensant que podiem arribar igualment a la Barraca de Sangonelles però ens vàrem quedar per sobre ja que calia descendir un fort desnivell fins arrivar-hi). Això va fer que haguèssim de caminar per les pistes d'esquí de fons força estona fins retornar a l'inici.

PictographMountain hut Altitude 6,364 ft

Estació Tuixén

Punt inicial i final de la sortida. Hi ha refugi i restaurant.

Petit descans abans d'arribar al primer bosc. A la dreta ens queda la Tossa Pelada.

PictographTree Altitude 7,082 ft

Bonic arbre sec que ens trobem pel camí

Part alta de l'estació. Davant nostre a la dreta la Tossa Pelada. A l'esquerra les pistes d'esquí de Port del Compte

Tossa Pelada (2.378 m.)

Cim amb una bonica vista a tot el Pirineu i la serra del Cadí i el Pedraforca.

W007

Cim més alt de la comarca del Solsonés. Inmillorable vista de 360 graus: Pirineu, Cadí, Pedraforca, Montserrat, Montseny... Als nostre peus l'estació d'esquí de Port del Compte.

Pedró dels 4 Batlles (2.382 m.)