Ransol refugi Coms de Jan

February 11, 2019
February 2019

near Ransol, Canillo (Andorra)

La vall de Ransol es una bonica raconada d'Andorra, a la parroquia de Canillo. L'accés per carretera es en una rotonda passat Canillo i abans d'arribar al Tarter.
A l'estiu, la carretera arriba al fons de la vall, pero al hivern queda tallada un parell de km abans.
Aparquem a la vora de la carretera, es ampla i ho permet. Avui fa un matí esplèndid i trobem molta gent , quasi tots son esquiadors de muntanya, doncs es típic pujar al pic de la Serrera des aquí.
Ens posem les raquetes i caminem una estona en pla (potser no haurien calgut) fins arribar al aparcament d'estiu, avui colgat de neu. El pic de la Pla Alta queda demunt nostre, a l'esquerra.
Baixem cap a la dreta i travessem el riu Meners pel pont de pedra. Passem per l'area de picnic i anem pujant pel bosc seguint traça, una mica cap a la dreta fins que girem i prenem direcció nord oest.
Cap el sud tenim una esplèndida vista de la vall de Ransol, amb les pistes d'esqui de Canillo al fons, coronades per l'Alt del Griu i els Pessons.
Vorejant i pujant, ja per zona sense bosc, es travessa un fondo de torrent i queda la petita costa final fins el refugi lliure de Coms de Jan. Estan fent classe de seguretat en la neu.
Som a la Coma de Ransol, fa un petit circ, amb el Bony de la pala de Jan a la nostra esquerra.
Cap a ponent el pic de la Serrera, d'on ve el Riu Meners.
La baixada la fem pel mateix camí sense problemes.
Un bonic passeig amb raquetes, fàcil pels qui en tinguin costum, moderada per qui estigui poc avesat.