Ransol. Camí al Pic Serrerra. Refugi Coms d’en Jan.

Photo ofRansol. Camí al Pic Serrerra. Refugi Coms d’en Jan. Photo ofRansol. Camí al Pic Serrerra. Refugi Coms d’en Jan. Photo ofRansol. Camí al Pic Serrerra. Refugi Coms d’en Jan.

December 30, 2022
December 2022

near Ransol, Canillo (Andorra)

2022. Estiu molt calorós i sec. Ha nevat poc i podem arribar en auto fins al fons de la vall de Ransol, com a l’estiu.
Agafem el camí de l’esquerra que puja el pic de la Serrera. La neu es dura i anem pujant amb mini-grampons o només amb les botes d’hivern per la vora del riu. Es un camí força pendent . El riu queda encaixonat i hem de passat algun tros molt estret amb un cert perill. Cal anar a poc a poc i amb molt cura.
Quan la vall s’eixampla tenim el pic de la Serrera a la nostra dreta i veiem els esquiadors que pugen per la canal pendent davant nostre. Arribem fins un pal indicador i prenem la direcció de tornada. Ens posem les raquetes, Volem anar al refugi Coms d’en Jan, però sense baixar vora el riu.
Seguim per la vessant de la muntanya, cercant un camí que no trobem, però sempre mantenint la direcció. Quan hi ha molta neu no té dificultat, però quan comença a faltar es ben entretingut buscar sender entre els arbres i per la pendent herbosa. No te perill, però es feixuc.
Ens anem desviant cap el nord, buscant el camí que puja al refugi des l’aparcament. Tornem a trobar més neu i el tema millora. Ja veiem la teulada del refugi. El tros final no te cap dificultat.
El refugi lliure dels Coms d’en Jan ens acull. Està molt ben equipat, amb lliteres, taula i foc a terra. Les vistes son fantàstiques, es veu tota la vall de Ransol i les pistes d’esquí de Soldeu amb els seus cims nevats.
Celebrem un bon àpat d’aniversari regal amb cava i cafè. Passem una bona estona.
La baixada la fem pel camí habitual, ben marcat i sense dificultats. Ja a baix de tot, trobem una magnífica àrea de picnic abans de travessar el pont sobre el riu i arribar a l’auto.
Una bonica excursió hivernal. Aconsello uns bons grampons per pujar vora el riu si la neu es GELADA com avui.

400 Aparcament

Al fons de la Vall de Ransol.

403 PAL

Indicacio clavada a la neu. Aqui girem per tornar.

PictographWilderness hut Altitude 7,255 ft

405 COMS DE JAN

Refugi lliure molt ben equipat, com gairebé tots els d'Andorra. Els de Catalunya n'haurien de pendre exemple.