Pujada al pic de Vallhivierna o Balliberna

November 16, 2015
November 2015

near Aneto, Aragón (España)

A partir de 2.800 metres d'altitud, el recorregut puja per la vessant nord-est de la muntanya i hi havia força neu i, en alguns sectors, estava molt gelada. En arribar al capdamunt de la muntanya, a 3.041 metres, vam trobar-nos una cresta força difícil a causa del gel de la cara nord i el fort pendent d'ambdues cares. Per aquest motiu, vam decidir de renunciar a fer el cim tot i estar-hi ben a prop, a escassos 20 metres en línia recta. En aquesta època de l'any es fa imprescindible de pujar-hi amb grampons i anar ben equipat.

A partir de 2800 metros, la ruta sube por la ladera noreste de la montaña donde había mucha nieve y, en algunos sectores, estaba muy helada. Al llegar a la cima de la montaña, a 3041 metros nos encontramos con una cresta bastante difícil debido al hielo de la cara norte y el terreno escarpado a ambos lados. Por esta razón, decidimos renunciar a alcanzar la cumbre a pesar de estar muy cerca, a tan sólo 20 metros de distancia en línea recta. En esta época del año es imprescindible subir con crampones e ir bien equipado.