Pujada al Pic de Casamanya, Cim 100!

January 17, 2014
January 2014

near Molleres, Canillo (Andorra)

Pujada amb raquetes de neu al pic del Casamanya Sud (2740 m), des del coll d'Ordino.

Itinerari apte per fer amb raquetes de neu, però es recomana portar grampons en cas de neu glaçada i, sobretot, a les darreres pales més pronunciades si no hi ha traça, ja que el pendent és considerable. Evidentment, els grampons esdevenen imprescindibles si es vol continuar cap al Casamanya del mig i nord, ja que es passa per zones amb una important inclinació.

La ruta, evident i sense complicacions, més enllà de la "pujada penosa" que posarà a prova els pulmons en la part més dreturera. Es surt des del coll d'Ordino i es prossegueix per un tram ben bonic dins del bosc seguint marques de color groc. Un cop es deixa enrere el bosc, sols cal anar seguint el llom de la carena fins al cim. Val a dir que aquesta carena ens jugarà vàries "males passades" en tant que no s'acaba de veure mai el cim fins poc abans i sempre sembla que estàs a punt d'arribar-hi! Però aquí està l'emoció!

Un cop a dalt, les vistes recompensen sobradament l'esforç de la pujada amb vistes a banda i banda de les dues principals valls andorranes i fins al pla de la Seu d'Urgell.