Puigpedrós (100 Cims FEEC) circular des del Refugi de Malniu

Photo ofPuigpedrós (100 Cims FEEC) circular des del Refugi de Malniu Photo ofPuigpedrós (100 Cims FEEC) circular des del Refugi de Malniu Photo ofPuigpedrós (100 Cims FEEC) circular des del Refugi de Malniu

1977
April 19, 2022
April 2022

near Girult, Catalunya (España)

PUIGPEDRÓS (2914m), des del Refugi de Malniu (Meranges)
Bonica ruta circular realitzada un increïble dia de primavera, encara però, amb força neu en algunes zones, fet que ens porta a posar-nos les raquetes en alguns trams. Cal dir que la distancia que ens marca Wikiloc no correspon a la que ens marca el nostre GPS, ja que a nosaltres ens sortien uns 16 km de recorregut.
Camins i senders marcats amb fites de pedra i senyals del GR-11 (vermell i blanc). Ruta sense dificultats tècniques i que transcorre per bonics i variats paratges; estanys, prats alpins, roques i lloses de grans dimensions i zones boscoses que combinen amb unes panoràmiques espectaculars, de La Cerdanya, el Puigmal, la Plana de LLes, Serra del Cadí, Andorra i les seves valls, de tota la serralada pirenaica i practicament tota la prepirenaica.

L'inici serà des del Refugi de Malniu que hi arribarem des del terme municipal de Meranges. Cal continuar amb el vehicle per una pista forestal, estreta, en pujada i amb algun sot, durant uns 10 km. Fan pagar una ecotaxa de 4€ per entrar a la zona del Refugi. (Recomanar consultar l'estat de la pista els mesos d'hivern).
Des d'aquí hi ha diferents vies de pujada, nosaltres agafarem el sender que surt des de l'Estany Sec i la zona d'acampada, seguint el rètol del camí del Refugi d'Engorgs i el Camí de Puigpedrós (GR-11), de seguida deixarem el GR-11 (pal indicador) per agafar el camí de la dreta que va seguint el rierol i alguna fita, per enfilar el coll de les Molleres, costerut i en ziga-zaga (nosaltres al trobar ja importants zones amb molta neu, anem sortejant com podem) fins arribar al pic de les Molleres del Puipedrós (2752m). Travessarem petits rierols que baixen dels prats o "molleres" que trobarem més amunt. Només començar ja destaquen amples vistes de la Tossa d'Alp, Serra del Cadí o del Moixeró i el Puigmal. Seguirem en direcció nord i començarem a travessar el planell de Campcardós, enorme prat a més de 2700m d'alçada que nosaltres trobem cobert de neu i on decidim que ens hem de posar les raquetes de neu per poder continuar més còmodament fins al final. El tram final, un cim format per uns blocs caòtics de roques, sembla que no arribi mai.
Des del primer cim (vèrtex geodèsic i creu de ferro) tenim una meravellosa panoràmica que no podem deixar de contemplar: el massís del Carlit (2.921m), el Puigmal (2.910m), la Tossa d'Alp (2.535m), la Serra del Cadí i la del Moixeró, el Circ d'Engorgs, el Pessons (2.782m), Montmalús, Comapedrosa (2.946m), la Pica d'Estats (3.143m), i l'Aneto (3.404m) entre moltíssims més. Ens acostem a l'altre cim del Puigpedrós, una altra acumulació de blocs de pedra que corona una enorme fita de pedres, des d'on tenim una espectacular vista dels cims i valls andorranes i ja de tot el Pirineu. És preciós!
Reprenent la marxa des del Puigpedrós en direcció oest, baixarem el fort pendent que ens separa de la Portella de Meranges, veient de front, l'impressionant Circ d'Engorgs, (que deixarem per un altre dia), seguint les fites i on, al cap d'una estona, ja visualitzarem l'escarpat i espectacular perfil del Roc Colom (2.686m) a la nostra dreta i la vall de Campcardós. Des de la Portella baixarem en direcció sud-oest per a descendir, passant per nombrosos estanys (que nosaltres no veiem perque estan coberts de neu) fins al Refugi lliure de J. Folch i Girona.
Passat el Refugi d'Engorgs (Folch i Girona) i creuat el Riu Duran, buscarem i seguirem pel llarg i a vegades aeri, corriol del GR-11 (camí irregular, boscós i que en ocasions cal estar atents) que no deixarem fins al punt de partida. Comentar que aquest últim tram entre refugis, tot i que és meravellós, a estones es fa una mica llarg per les constants pujades i baixades.

Inici Ruta-Refugi de Malniu 2.138m

Moment de posar raquetes

Pujant

Lloses de pedra

Photo ofPuigpedrós (vèrtex geodèsic) 2.915m Photo ofPuigpedrós (vèrtex geodèsic) 2.915m Photo ofPuigpedrós (vèrtex geodèsic) 2.915m

Puigpedrós (vèrtex geodèsic) 2.915m

Puigpedrós fita

Comencem a baixar

Roc Colom a la dreta

Vista del Roc Colom

Portella de Meranges 2.634 m

Arribant a les Molleres d’Engorgs

PictographWilderness hut Altitude 7,799 ft

Refugi d’Engorgs (Joaquim Folch i Girona)