Puig de les Morreres ( 100 Cims)

January 24, 2018
January 2018

near La Coma, Catalunya (España)

Avui, 24 de gener, tocava una hivernal cap al Puig de les Morreres. Com que la idea era fer-la amb raquetes haviem previst que fos curteta, d’uns 9 km. Una setmana abans semblava que hi hauria prou neu com per fer-la sense problemes però les altes i anormals tempreratures dels últims dies van fer que ens trobessim una muntanya mig pelada, amb trams amb molt poca neu. Per acabar-ho d’arrodonir al punt a on començava la caminada la poca neu que hi havia estava glaçada. Total, que les raquetes es van quedar als cotxes, alguns decidirem posar-nos els grampons, altres probar-ho sensse grampons i alguns dels que no portàven grampons van optar per pujar ells i les raquetes amb el telecadira estalviant- se la part en que la neu estava mes glaçada.

Dia esplèndid, clar, despejat, magnìfic per a caminar.

No explicaré massa com va a anar perquè les condicions de la neu eren específiques del dia i problablement avui ja no serien les mateixes.

La caminada es curteta i el desnivell no es gran, pel qe la pot fer qualsevol persona amb una mica de pràctica com a senderista. Ignoro com seria el recorregut sense neu però tinc la sensació de que no presentaria cap dificultat tècnica

Les vistes des del Puig de les Morreres son magnífiques, com podia esperar-se d’una muntanya que figura dintre de la llista de 100 Cims de la FEEC.

Des d’aquí ja es pot endevinar l’estat que presenta la muntanya, amb molt poca neu

Aquí la neu estava dura i la pendent era suau

Aquí anàvem seguint el traçat del telecadira. Si caminaves sobre les marques de petjada que hi havia a la neu es pujava bé. Si sorties d’aquestes marques la neu era bastant tova i t’ensorraves un pam. Amb grampons es pujava força bé

Mirador del Querol

Aqui, en el punt en que arriba el telecadira vam esmorçar. Bones vistes i molt poca neu. Aquí ja ens vam treure els grampons

Al fons de la fotografia es pot veure el Puig de les Morreres, sense neu

Ja tenim el Puig de les Morreres a prop nostre

Puig de les Morreres

Magnífica panoràmica.

Baixem amb compte però sense grampons ni raquetes. Avui es podia fer sense masses relliscades.

Ja estem al mig d’aquesta llarga plana. Es camina sense cap problema.

Molt maca aquesta zona

Avui, aquesta plana oferia un aspecte preciós.

Comencem a baixar

Hi ha força neu en aquesta zona però es baixa bé

PictographRisk Altitude 6,106 ft

Passem per una pista que està tancada. El terra, la neu, es dura com el ciment i rellisca moltissim. Van ser uns centenars de metres però exigien màxima concentració al caminar. Caigudes frequents que van aconsellar a una bona part del grup a calçar-se grampons o , als que no n’havien portat, raquetes com a mal menor. El tram es pla pel que les caigudes no eren perilloses.

• Photo of mafias2
    mafias2 Dec 22, 2018

Hola sabategalofre,

Ruta muy sencilla y fácil de seguir, con unas vistas impresionantes.
    Muchas gracias por compartir.