Puig de Gallinàs des de Bassa d'Aumet

Photo ofPuig de Gallinàs des de Bassa d'Aumet Photo ofPuig de Gallinàs des de Bassa d'Aumet Photo ofPuig de Gallinàs des de Bassa d'Aumet

1989
December 10, 2022
December 2022

near Prats de Balaguer, Occitanie (France)

Accés: Prats de Balaguer i pista fins a Bassa d'Aumet (millor cotxe Sub o 4*4)
Sortida amb neu (raquetes i grampons) al Conflent per assolir el Puig de Gallinàs.
Després de una pista llarga i mal estat de 6 kms, començem la ruta a la Bassa d'Aumet seguin una pista i quant arribem a la Cabana d'Aixeques agafem el GR 10 per un corriol que enfila una forta pujada amb una mique de neu glaçada a la part obaga, al arriba al bosc allí ja planeja i anem pujant suaument fins sortir al Coll d'Avall, aquí ja ens posem las raquetes ja que hi ha un bon gruix de neu nova, seguim marques de GR que s'endinsa per la canal, més endavant decidim agafar el camí tot i que el gruix de neu nova es fa exigent l'ascencio fins el Coll Mitjà, encara que abans d'arribar-hi ja ens dirigim a la part d'arbres i treure'ns les raquetes per pujar el llom fins el Cim ( ja que aquesta cara Sud/Est hi menys neu) i ho provem i ens enfilem fins el cim Puig de Gallinàs, ara retornem pel mateix lloc fins el Coll i ens tornem a calçar las raquetes i d'aviat agafem el camí tot i havent més gruix de neu, es més còmode i ràpid amb raquetes fins el Coll d'Avall, una mique més endevant i continuem pel camí i deixem el GR per evitar la part obaga i glaçada de la baixada a la Cabana d'Aixeques, ja que el camí també ens hi porta i així ja arribar a la bassa d'Aumet