Prat-de-Cadí-per-Estana

February 5, 2020
February 2020

near el Quer Foradat, Catalunya (España)

Aproximació:
Sortim de l'aparcament del coll de Pallers, 800 m després del poble d'Estana, venint de Martinet de Cerdanya.

Itinerari:
Seguim el camí molt freqüentat i senyalat amb marques de PR (grogues i blanques) que surten del coll de Pallers, alternant trams de neu i de pedra. Passem el coll de Reiners i continuem pujant fins al collet Roig. A partir d'aquí la neu ja és seguida i sense rocs ni terra. En aquest punt el camí pràcticament ja planeja pel bosc de pins negres, ascendint lleugerament al final fins a Prat de Cadí.
Anem fins a la font, que raja, i els abeuradors, avui coberts de neu.
Desfem una mica de camí fins que l'abandonem per una pista amb molta neu que baixa per l'obaga del torrent de les Bordes fins que, a 2,5 km de l'arribada, prenem un senderó a l'esquerra i deixem la pista. Aquí ja ens traiem les raquetes. Hem fet pràcticament tot el desnivell de baixada. Ara només ens cal resseguir aquest preciós caminet, travessant diversos torrents ens durà al punt de partida.
Cal advertir que arran del temporal Glòria de vent i neu hi ha una multitud d'arbres caiguts al mig del camí i que això, acompanyat d'alguns trams glaçats fa alentir molt la marxa. Pot ser que en les condicions actuals del camí, si hi hagués més gruix de neu es fes difícil de seguir-lo, tot i el track de GPS.

He qualificat el track de moderat per l’estat actual dels 2,5 km finals del camí, que es converteixen en una sutèntica cursa d’onstacles. Si es desembrossés es podria considerar fàcil. De totes maneres, sempre hi ha la possibilitat de continuar per la pista fins al poble, opció més llarga i menys interessant.