Prat de Botons-Prat Llong

1962
December 12, 2021
December 2021

near Port del Comte, Catalunya (España)

De nou anem a gaudir de la neu, aprofitant la espectacular nevada que hem tingut aquests dies. Anem al nord-est del massís del Port del Comte, amb les peculiars formes suaus i arrodonides dels seus cims més notables. Sortim de l'aparcament de l'Estivella, anomenat també Clot de la Vall, a 1.930m d'altitud.
Iniciem el recorregut seguint l’itinerari de raquetes de color blau, que es va enfilant amb suau pendent, pel camí de la Font d’Estivella fins arribar al col·lector de la Font d’Estivella o Bassa d’Estivella, situada en un petit replà des d’on gaudim de bones vistes a la serra del Cadí, serra del Verd i el massís del Pedraforca. Aquí acaba el circuit blau, però nosaltres seguim per un sender molt estret i molt aeri, una zona bastant exposada i arriscada. Sembla que segueix una canonada. Continuem per l’obaga de Coll de Port fins arribar a la Rasa de Carbassers, on trobem una pista que segueix el curs de la Rasa.
Arribem a la Font d’Arderic, ens desviem a la dreta un moment cap al Coll d’Arderic, amb una sorprenent visió del Pedraforca i el Cadí. Anem al Prat Llong, on hi ha unes pistes d'esquí nòrdic. Hem entrat al terme municipal de La Vansa i Fórnols, a la comarca de l’Alt Urgell. Al fons de les pistes hi ha una cabana de pastor, avui amb bastanta concurrència. Ens estem una estona per la zona, ja que fa un dia espectacular i radiant per poder delectar-nos d’aquest paratges de gran bellesa.
Retornem a la Font d’Arderic i seguim el camí de la font, amb un amplia i espectacular panoràmica sobre el Pirineu. Arribem a un mirador amb una magnífica imatge del Pedraforca i el Cadí. Des d’aquest punt iniciem la llarga davallada, aquest camí segueix l’itinerari de raquetes de color taronja fins a l'aparcament de l'Estivella. Hem passat una estona excel.lent, molt agradable, amb un temps ideal.
La qualifico de difícil pel tram que va des de la font d'Estivella a l'Obaga Coll de Port, és estret i molt aeri, molt exposat.

Font d'Estivella

Pista d'Arderic

Prat Llong

Mirador del camí d'Arderic

Prat de Botons

• Photo of jaramon2010
    jaramon2010 Jan 7, 2022

Fantàstica ruta i fotos precioses !!!