Porté- Lac du Passet- Lac de Font Vives- Porté

Photo ofPorté- Lac du Passet- Lac de Font Vives- Porté Photo ofPorté- Lac du Passet- Lac de Font Vives- Porté Photo ofPorté- Lac du Passet- Lac de Font Vives- Porté

January 21, 2014
January 2014

near Porté-Puymorens, Languedoc-Roussillon (France)

Interessant recorregut per fer amb raquetes de neu, sortint des de l'aparcament del Càmping La Rivière de Porté-Puymorens i agafant el camí del Lac du Passet, seguint una pista d'esquí de fons que condueix fins aquest lac.
Un cop al cap del lac, que queda enfonsat a l'esquerra, seguim les marques grogues que condueixen cap al Lac de Lanoux i al de Font Vives, passant per el Clôt de les Polverines.
La vall es tanca, els prats de ribera desapareixen i el riu Carol es torna salvatge. El corriol puja de cop fins arribar a una plana i després de travessar un bosc arriba a una petita collada amb cartells d'indicació: cap el Lac de Font Vives,molt a prop passant per la Traversée du Carol (unic punt per on creuar el riu), o cap el Lac de Lanoux passant per la Cabanne de Comajoan.
El recorregut d'anada el vam acabar aquí, lloc ideal per para a fer fotos, descansar i menjar. La tornada la vam fer pel mateix lloc amb petites variants molt intuitives que van a parar sempre al camí principal registrat a l'anada.
Les condicions meteorològiques van ser molt desfavorables, amb intensa nevada i estones de forta ventisca, per això vam fer mitja volta a la Traversée du Carol, a Font Vives. En qualsevol altre època de l'any només caldrà seguir les indicacions existents des d'aquest punt per arribar amb èxit al Lac de Font Vives o al de Lanoux.