Port Envalira - pic Maia - pic Ortafa

Photo ofPort Envalira - pic Maia - pic Ortafa Photo ofPort Envalira - pic Maia - pic Ortafa Photo ofPort Envalira - pic Maia - pic Ortafa

December 21, 2015
December 2015

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Excursió hivernal des el port d'Envalira fins el pic Ortafà.
Pel coll d'Envalira (2408 m) hi passa una de les carreteres mes altes de la Península.
Aquí deixem l'auto i sortim direcció Nord. Ja tenim davant nostre el pic Maia, amb la gran antena. Es pot pujar al dret, com que avui no hi ha motos de un, ho fem per la pista. Es una mica més llarg, però menys pendent.
Dalt el pic Maia (2615 m) hi ha trossos sense neu, doncs es un lloc molt ventat.
Seguim endavant, una mica cap a la nostra esquerra i baixem una llarga pala fins el collet Ortafà. Nomès queda pujar altre cop, ara més al dret fins el Pic Ortafa.(2612 m)

Les vistes son fantàstiques, cap al Sud el circ de Colells , el Montamalús i el circ de Pessons. A llevant el sector de Puymorens i a ponent tots els grans cims d'Andorra, amb la Pica d'Estats que treu el cap darrera.
Quasi tot el camí amb neu dura, nomès ens varem posar les raquetes per baixar més al dret. Es un trajecte fácil i sense cap dificultat técnica. El califico de moderat perque cal estar avesat a caminar per la neu gelada. Era un dia de poc vent i solejat . Amb vent fort, que aquí es dona molt sovint, es una excursió que pot resultar molt dura.

Collet Ortafa

pic Maiá

pic maiá 2615 m. amb un vertex geodesic. Te mot bones vistes del Pas de la casa i de tota la banda de llevant d'Andorra

Pic Ortafà

Pic Ortafà ( 2612 m.) Una mica més modest que el seu veí de la antena, de pas cap el refugi Siscaró