Port del Comte: Tossa Pelada (2378) - Pedró dels Quatre Batlles (2387)

Photo ofPort del Comte: Tossa Pelada (2378) - Pedró dels Quatre Batlles (2387) Photo ofPort del Comte: Tossa Pelada (2378) - Pedró dels Quatre Batlles (2387) Photo ofPort del Comte: Tossa Pelada (2378) - Pedró dels Quatre Batlles (2387)

February 27, 2023
February 2023

near Port del Comte, Catalunya (España)

Data: 4-2-23

Temps total sense aturades: 3h53', a ritme moderat.
Alçada màx.: 2387 m.

Dificultat tècnica moderada: En un punt en concret en la baixada pel Clot de la Vall, una pendent molt pronunciada que es pot superar pel cantó esquerre, baixant entre la paret de roca (F+).

ACTIVITAT DE SENDERISME I RAQUETES DE NEU
Degut a que no hi ha gran quantitat de neu, sobretot en les parts baixes i solelles, gran part del recorregut és sense raquetes de neu. En cara nord i obaga, ens les calcem.

Des de l'aparcament de l'estació d'esquí del Port del Comte, L'Estivella, seguir el itinerari taronja que puja per una pista. En una bifurcació on hi ha un panell informatiu, deixar de seguir les xapes taronges (que giren a l'esquerra) per seguir de front, ara les xapes vermelles. Passat el mirador del Pedraforca, es transita pel vessant nord.
El itinerari vermell gira a l'esquerra, nosaltres però, continuem cap el collet i davallem pel Prat Llong fins a la cabana dels Pastors.
Desfem el camí fins el trencall del itinerari vermell, per iniciar la pujada fins la Tossa Pelada. Davallem i pugem al Pedró dels Quatre Batlles.
Davallem cap a l'est, direcció a L'estivella i en arribar al Prat del Duc, girem a la dreta per anar a buscar l'entrada del barranc del Clot de la Vall.
Baixem tota aquesta clotada fins enllaçar amb una pista d'esquí, que seguim cap a la dreta, fins l'aparcament de L'Estivella.

Pots veure una descripció més acurada i un munt de fotos, entrant en el meu blog "El BuscaRacons", prement en 'veure més'.

Aparcament més amunt de l'estació d'esquí del Port del Comte.

Bifurcació de la pista. Seguir xapes vermelles.

Mirador Pedraforca

Passat el collet, entrem en zona esquiable de Tuixen-La Vansa.

PictographWilderness hut Altitude 7,081 ft

Més un aixopluc que un refugi. En la part solella no hi ha paret.

Cim més alt del Port del Comte.

Enllaç amb pista d'esquí.

Esquerra - Raquetes Vermella

Des de la pista, gir a l'esquerra (poc visible), seguint xapes vermelles.