Photo ofPort del Comte: Estivella-Volturó-Pedró dels 4 Batlles-Tossa Pelada-Estivella (Solsonès) Photo ofPort del Comte: Estivella-Volturó-Pedró dels 4 Batlles-Tossa Pelada-Estivella (Solsonès) Photo ofPort del Comte: Estivella-Volturó-Pedró dels 4 Batlles-Tossa Pelada-Estivella (Solsonès)

March 26, 2017
March 2017

•   4.7 1 review

near La Coma, Catalunya (España)

Ruta circular amb raquetes que iniciem a l'aparcament d'Estivella i que, seguint la pista negra que surt a l'esquerra, ens porta als cims del Volturó (2.342m), Pedró dels Quatre Batlles (2.387m) i la Tossa Pelada (2.377m). D'aquí fem la baixada per la ruta taronja fins a l'aparcament.

Des de l'aparcament de l'Estivella iniciem el recorregut seguint la pista d'esquí de la Ginebrosa i, poc després, agafem la ruta senyalitzada de color negre que, a través del bosc d'avets i resseguint el torrent de la Riera de Canalda, ens portarà en un ascens sostingut fins el Portell del Llop. Aquí girem una mica a la dreta en direcció nord-est per seguir l'ascens, ara sense gaire vegetació, fins arribar al cim poc marcat del Volturó (2.342 m.). El dia clar ens permet tenir vistes magnifiques de la Serra del Cadí, el Pedraforca i la Serra del Verd.

Des d'aquí, amb el Pedró del Quatre Batlles al fons de la nostra mirada, iniciem un curt descens fins a creuar la Rasa de la Covil per anar a buscar el coll més accessible de la carena de la Gespeguera. En arribar al coll, a l'oest veiem els cims de la Gespeguera (2.331 metres) i de la Tossa de les Comtesses (2.342 metres) on vam anar l'agost del 2012. Avui no hi anem i tirem cap a l'est en direcció al Pedró. En poc minuts arribem a un petit turonet des d'on ja veiem el cim del Pedró a uns 100 metres.

En arribar al Pedró dels Quatre Batlles, cim més alt de la Serra del Port del Comte, les vistes són magnifiques en totes direccions: muntanyes de França, Andorra, Cerdanya, Cadí, Verd, Pedraforca, Núria, Ensija... Els plafons informatius que han posat al cim fa pocs anys fan malbé el paisatge però ajuden a identificar els cims del voltant.

Fem un entrepà i seguim ruta cap a la Tossa Pelada, últim cim del dia. Unes fotos al costat del vèrtex geodèsic i iniciem el descens cap a l'est trepitjant una pala de neu verge fins trobar el telecadira de l'Estivella. Passem per sota el telecadira i seguim la pista d'esquí de la "Tornada" durant una estona fins arribar a una petita zona d'aparcament. Aquí, com es veu al trac, vam perdre el rastre de la pista i durant una estona vam seguir cap al sud-est. En adonar-nos vam remuntar fins retrobar la pista taronja que vam seguir fins al final, tot i que, com també es veu al trac, en alguns trams vam tirar rectes per no seguir les grans llaçades de la pista i gaudir de la neu verge. Aquesta pista taronja, sempre ens descens, ens deixa a l'aparcament de l'Estivella, final d'aquesta magnífica ruta en un dia espectacular i després d'una nevada recent no menys espectacular.

Salut i bona caminada !

Aparcament Estivella (1.942m)

Aparcament. Inici ruta senyalitzada per raquetes de color negre que surt a l'esquerra de l'aparcament. Ben senyalitzat.

PictographInformation point Altitude 6,341 ft

Plafons informatius de les rutes per raquetes

Un parell de plafons informatius de les diferents rutes per raquetes que trobem a l'aparcament.

Volturó (2.342 metres)

Cim del Volturó. És un cim molt desdibuixat i arrodonit que ens marca el final del primer tram de pujada més dura.

Photo ofCim previ al Pedró dels Quatre Batlles Photo ofCim previ al Pedró dels Quatre Batlles Photo ofCim previ al Pedró dels Quatre Batlles

Cim previ al Pedró dels Quatre Batlles

Cim previ, a uns 100 metres del Pedró.

Photo ofPedró dels Quatre Batlles (2.387 metres) Photo ofPedró dels Quatre Batlles (2.387 metres) Photo ofPedró dels Quatre Batlles (2.387 metres)

Pedró dels Quatre Batlles (2.387 metres)

Cim del Pedró dels Quatre Batlles, el més alt de la Serra del Port del Comte.

Tossa Pelada (2.377 metres)

Cim de la Tossa Pelada amb un vèrtex geodèsic. A partit d'aquí fem el descens cap a l'est, en direcció a l'aparcament i passant per sota del telecadira de l'Estivella.

Aparcament Estivella

Aparcament, principi i final de ruta.

• Photo of Agustin Andrada
    Agustin Andrada Feb 17, 2019

Muy fácil de seguir

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt Feb 17, 2019

Gràcies pel comentari i la valoració. Salut.