Port del Comte Cinc cims

February 24, 2014
February 2014

near La Coma, Catalunya (España)

Han anunciat un dia de sol i sortim cap al Port del Comte. A les 10 som a l'aparcament de l'Estivella. Agafem la pista de l'esquerra caminant per la vora i tot seguit enfilem la que puja amunt. Aviat damunt nostre veiem una tanca que voreja un altra pista. Quan s'acaba, hem de pujar amunt per travessa-la. A partir d'aqui ja es lliure de pistes d'esquí,la pujada segueix fins el Portell del Llop. Fa un dia esplèndid,solejat, sense un bri de vent. Seguim direcció SW per un pla. Hem d'enfilarnos amunt per la nostra dreta cap el primer objectiu, el Vulturó (2341 m.) marcat amb una fita de pedres.
Una mica de baixada per la Coma Condesa (una plana nevada)i pujant una mica ja som a la carena, anem fins el Cap de la Gespereguera (2332 m) que te bones vistes cap a ponent.
Reculem i anem direcció NE cap al Pedró dels 4 Batlles el punt més alt del massís(2383 m), abans era nomès un munt de pedres (Pedró), ara n'han fet un mirador amb informació del paisatge de Catalunya que es veu des aquí, avui magnific.
Es molt concorregut, doncs molta gent ha pujat també des Tuixen.
Nomès ens separen 650 metres de la Tossa Pelada (2379 m)el quart cim del Port del Comte. Des aquí hem de baixar, passant pel coll del Clot Rodo (on arriben els telecadires) i pujar una mica fins el Tossal de l'Estivella (2338 m.) al extrem NE. Dinem aquí, al sol veient el Cadí, Pirineu, Pedraforca, serra d'Ensija i serra del Verd.
Per tornar baixem al coll i agafem uns metres de pista d'esquí fins que tornem al circuit de raquetes. Desprès d'unes baixades divertides per la Costa Dreta, trobem el camí planer del circuit, que rodeja la muntanya fins anar a l'aparcament. Cap al final, ens apartem de la pista i fem una baixada lluire pel bosc.

Una excursió molt bonica, fàcil per qui tingui costum caminar per la muntanya i hagi anat algún cop amb raquetes. Si el dia es BO, les vistes son esplèndides; ara bé, si fa vent pot ser una mica dur.