Port del Cantó-Refugi de Comes de Rubió-Torreta de L'Orri

Photo ofPort del Cantó-Refugi de Comes de Rubió-Torreta de L'Orri Photo ofPort del Cantó-Refugi de Comes de Rubió-Torreta de L'Orri Photo ofPort del Cantó-Refugi de Comes de Rubió-Torreta de L'Orri

March 10, 2014
March 2014

near Sant Andreu, Catalunya (España)

Cap de setmana de neu i refugi, que hem aprofitat per descobrir el circ glacera de les Comes de Rubió, amb el seu refugi i ascendir a la Torreta de l'Orri (2.438m).
La millor manera de fer la ruta circular, es aparcar el cotxe al Port del Cantó, i començar a caminar per pista, nosaltres ja amb les raquetes, direcció al Poble de Rubió. Sense arribar-hi, s'entra al barranc de les Comes de Rubió, que cal seguir pel cantó oest del riu, ja fins al refugi. La excursió es pot fer en un sol dia, o es aconsellable, tant per l'entorn, com per fer nit en un refugi de muntanya, dividir-la en dos i fer nit al refugi. Nosaltres varem deixar les motxilles grans i seguirem direcció nord, fins a un encreuament de camins, on de pujada cap a l'est, s'arriba a les traces de les pistes d'esquí de fons de Sant Joan de l'Erm.
Les seguim un petit tram, cap a l'esquerra, però immediatament les deixem per entrar al bosc i anar creuant les pistes de pujada tot fent drecera, fins arribar al Planell del Lloser, on es continua per pista, ara ja si amb vistes a la última pujada fins a la Torreta de l'Orri.
Es segueix pujant primer suau, i més endavant ja més pronunciat, fins al cap damunt de la Torreta, on hi arriben uns remuntadors de les pistes d'esquí de muntanya de Port Ainé.
Finalment s'arriba a les antenes, punt culminant del cim. Excel·lents vistes cap a totes les vessants.
Per tornar al refugi, vam continuar per la carena, direcció la Roca de Coma Sarrera, on cal anar amb compte, amb l'acumulació de neu a les dues vessants, fins al tram més pla, on cal deixar la carena per prendre direcció est cap al bosc de Borruix. Es perd força desnivell ràpidament fins arribar a la pista forestal que ens portarà al refugi, seguint direcció nord.
Ja de tornada cap al cotxe, ja sigui al mateix dia, o l'endemà després d'haver fet nit cal refugi, cal tornar a remuntar fins a les traces de les pistes d'esquí nòrdic de Sant Joan de l'Erm, i ara seguir direcció sud, per la Serra Seca, fins als Collets, on entrem al Prat Muntaner.
El creuem, i passem a l'esquerra del Tossal del Prat Muntaner, per ja de baixada arribar directament al Port del Cantó.
PD: El track, ha estat realitzat per GPS, menys la tornada que s'ha fet a mà alçada.