Plateau de Beille - Col des Finestres

January 31, 2018
December 2017

near Pech, Occitanie (France)

Distancia: 14.17 km; Desnivell: 539 m; Horari: 5h

Itinerari per l’estació d’hivern de Plateau de Beille, que segueix la pista A de raquetes, per enllacar mes tard el GR10 fins el col des Finestres on es dona mitja volta. Agradable passeig enmig d’un preciós bosc de pi negre i avets carregats de neu, en la seva primera meitat, seguint després pel GR10 que ressegueix una carena ben ampla amb precioses vistes dels cims que separen França d’Andorra. Una oportunitat excel•lent per a identificar traces d’animals a la neu, com les de la llebre, l’esquirol, la perdiu nival o l’isard, entre d’altres. També, amb uns prismàtics podrem observar els ocells que acompanyen la nostra passejada amb el seu cant.

Cap tipus de dificultat en seguir l’itinerari ja que primer transcorre per pistes marcades i després segueix una carena força ampla. Les úniques complicacions poden venir per una meteorologia adversa. Tot i això, ens trobem a prop del domini controlat d’esquí de fons.