Planinarski dom - Besna Kobila - Ruski spomenik - Musulj - Planinarski dom

Photo ofPlaninarski dom - Besna Kobila - Ruski spomenik - Musulj - Planinarski dom Photo ofPlaninarski dom - Besna Kobila - Ruski spomenik - Musulj - Planinarski dom Photo ofPlaninarski dom - Besna Kobila - Ruski spomenik - Musulj - Planinarski dom

March 4, 2023
March 2023

near Gornja Mahala, Central Serbia (Serbia)

Zanimljiva ruta za turno ili krplje. U našem slučaju, sneg nije bio baš sjajan, krplje su više bile na rancu nego na nogama, ali svakako ruta koju ćemo ponoviti prvom prilikom kad bude bilo više snega.

Kreće se od planinarskog doma na Besnoj Kobili, ka najvišem vrhu. Od vrha se nastavlja dalje ka ruskom spomeniku, uglavnom spust kojim se u naredna 2,5km dosta gubi na visini. Tačnije, spušta se sa 1920 na 1620 mnv. Od ruskog spomenika istim putem nazad ka vrhu, što znači ponovo jedno lepo penjanje, sa dva kratka ali slatka uspona.

Jedno vreme idemo paralelno sa putem koji smo došli, on će biti iznad nas, sa leve strane. Sledi kratko preklapanje sa putem kojim smo došli, pa odvajanje ka vrhu Musulj i nakon toga samo spust i povratak na put kojim smo krenuli od doma.

Od doma do vrha ima tačno 5km u jednom pravcu, a ovaj produžetak do ruskog spomenika dodaje još 2,5km u jednom pravcu.