Planes de Son - Pic de Quartiules

February 3, 2014
February 2014

near Son, Catalunya (España)

Ruta hivernal molt bonica enmig del bosc, ideal per a dies amb perill d'allaus en altres rutes pròximes. Arribant per carretera fins a Planes de Son (normalment neta per l'activitat turística de Món Natura Pirineus) i zona àmplia d'aparcament. Iniciem la ruta pel pla de les Planes fins al fons dels Planells de Posa on ens endinsem al bosc per començar a guanyar alçada pel Clot Gran, tot caminat a la vora del riu fins als plans de la Palomera. Una nova rampa ens porta fins al Refugi del Pla de la Font, on hem aprofitat per menjar una mica i recuperar forces. Sortint en direcció Sud, a través del Pla de Font arribem al Coll de Fogueruix, on se'ns obren les vistes de la vall d'Espot, des del riu Noguera Pallaresa fins als Encantats. El dia ja estava una mica gris i ens ha privat les vistes direcció Nord. Des del coll, i entremig del bosc, una forta pujada fins dalt la carena, on progressarem direcció Est fins coronar el cim del Pic de Quartiules (2.226m). El descens per la cara Nord de la carena ens porta de nou al Refugi del Pla de Font, bon moment per un entrepà abans de tornar al cotxe per la mateixa ruta de pujada.

Planes de Son

Punt inicial de ruta, s'ho arriba per carretera des de Son.

PictographMountain hut Altitude 6,625 ft

Refugi Prat de la Font

Refugi guardat, però no obert tots els dies de l'any. Consultar el calendari a la seva web en cas de voler fer-hi nit.

Pic Quartiules

El Pic de Quartiules és una muntanya de 2.226 metres que es troba entre els termes municipals d'Alt Àneu (a l'antic terme de Son), d'Espot i d'Esterri d'Àneu a la comarca del Pallars Sobirà. Està situat a l'extrem de llevant de la Serra del Pago i a l'extrem nord-oest del Serrat de Sant Jaume.