PLA DELS AVELLANS - ESTANY LLARG (LES BULLOSES, CERDANYA)

Photo ofPLA DELS AVELLANS - ESTANY LLARG (LES BULLOSES, CERDANYA) Photo ofPLA DELS AVELLANS - ESTANY LLARG (LES BULLOSES, CERDANYA) Photo ofPLA DELS AVELLANS - ESTANY LLARG (LES BULLOSES, CERDANYA)

March 9, 2014
March 2014

near Font-Romeu-Odeillo-Via, Languedoc-Roussillon (France)

A l'hivern la carretera d'accés a Les Bulloses des de Montlluís està tancada a partir del Pla dels Avellans. Des d'aquí surt un fantàstic camí entre boscos de pi negre, ideal per fer amb raquetes, que ens porta sense cap dificultat a l'estany de les Bulloses. De camí es creuen l'estany Negre, l'estany Llarg i el petit estany del Racó.

Si la neu és abundant, el recorregut es pot fer totalment amb raquetes i els estanys solen poder creuar-se gràcies al gel i la neu acumulada. Nosaltres no vam poder arribar fins a l'estany de les Bulloses perquè els nens (de 5 i 9 anys) van notar el cansament acumulat per algunes fortes pujades que hi ha a l'inici de la ruta... Però arribar a aquest conegut estany i tancar la ruta tornant per l'estany de la Pradella, és una opció perfecte si es disposa del suficient temps.

El temps real invertit sense tenir en compte les parades, va ser d'1h30 de pujada i de 45' de tornada. Ruta molt recomanable per iniciar-se a les raquetes.

PictographPhoto Altitude 0 ft

Pujada cap als llacs

PictographLake Altitude 0 ft

Travessant l'Estany Negre

Vista de l'estany Llarg

PictographPanorama Altitude 0 ft

Panoràmic amb el Cambradase al fons

• Photo of Demium
    Demium Feb 18, 2015

Magnífica ruta per realitzar en raquetes durant aquests dies d'hivern. La ruta és preciosa i pots arribar a completar-la arribant fins al tercer llac una mica més al nord del llac llarg, em refereixo al llac recó. Des d'allà pots baixar per la carretera D60 fins al pla dels avellans.
    Com a recomanació passar pel cantó dels llacs, en dies poc freds, vam començar a travessar pel mig, però sorolls de les vibracions de les plaques gelades ens van fer dirigir pels cantons.
    Recomanes alguna ruta més per les proximitats?