PLA DE PALOMERA - CAP DE LA GALLINA PELADA (SERRA D'ENSIJA)

Photo ofPLA DE PALOMERA - CAP DE LA GALLINA PELADA (SERRA D'ENSIJA) Photo ofPLA DE PALOMERA - CAP DE LA GALLINA PELADA (SERRA D'ENSIJA) Photo ofPLA DE PALOMERA - CAP DE LA GALLINA PELADA (SERRA D'ENSIJA)

April 1, 2018
March 2018

near Saldes, Catalunya (España)

Ascensió d'iniciació amb raquetes a un pic molt fàcil amb unes vistes increïbles (2.321 m). Cal trobar l'època amb suficient neu per fer-la, però si s'encerta, el mar de neu de la serra d'ensija impressiona.

Es deixa el cotxe al Pla de Palomera (hi ha un aparcament i un refugi on lloguen raquetes, tot i que cal assegurar-se que està obert). Des d'aquest punt, el camí (marcat amb les franges grogues i blanques dels PR) s'enfila ràpidament, primer entre bosc i després seguint el torrent de la font d'Ensija (és el tram de més pujada).

Després d'aquest tram dur, s'arriba al pla de la Serra d'Ensija i les vistes fan oblidar ràpidament l'esforç realitzat. Planejant seguim fins al refugi Delgado Úbeda (guardat a l'estiu). Des d'aquí ens restarà una curta pujada fins al Cap de la Gallina Pelada (al track falta aquest tram final, sense pèrdua, atès que per manca de temps no vam poder arribar-hi i ens vam enfilar al turó del costat). Les vistes del Cadí, Pedraforca, Núria, Carlit, Montserrat, Rasos de Peguera... són impressionants.

La baixada es fa ràpidament i només caldrà anar en compte a les zones de màxima pendent si la neu està gelada. Excursió molt recomanable!