Pic Negre i Monturull des de la Rabassa

Photo ofPic Negre i Monturull des de la Rabassa Photo ofPic Negre i Monturull des de la Rabassa Photo ofPic Negre i Monturull des de la Rabassa

January 25, 2018
January 2018

near Juberri, Sant Julià de Loria (Andorra)

Ruta circular des de la Rabassa, passant per la Collada de Pimes, Calm Ramonet, Pic Negre, Monturull i tornant per la Serra del Cavall o de la Múria, i les Tines. La pujada fins el Monturull segueix la ruta clàssica passant pel Pic Negre, només amb una petita desviació pel Calm Ramonet. La majoria de rutes tornen pel mateix camí però vam decidir baixar per la Serra del Cavall per tombar a ponent fins arribar al torrent de Port Negre on vam seguir el camí que porta a les Tines i, des d'aquí, tornem a la Collada de Pimes i l'aparcament de la Rabassa.
La dificultat tècnica l'hem posada com a difícil principalment per la baixada des del Bosc de la Múria fins el Torrent de Port Negre. Segons l'estat de la neu, aquesta baixada pot ser força difícil. Alternativament, es podria continuar pel Bosc de la Múria fins al torrent de Bescaran on trobaríem també el camí de les Tines. Aquesta opció allargaria una mica més la ruta.